سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

شبکه های اجتماعی

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه‌های اجتماعی

در حال حاضر محبوب ترین شبکه های اجتماعی کدامند؟ شبکه های اجتماعی یک منبع عمده برای انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ هستند که به دنبال ارتقاء وضعیت خود در اینترنت هستند. یکی از راه های موفقیت در کسب و کارها، شناختن محبوب ترین رسانه های اجتماعی است.

ارتباط میان شبکه‌های اجتماعی و محتوا اهمیت زیادی دارد و از آنجایی که چشم‌اندازهای اجتماعی مدام در حال تغییر است ما نیز باید به طور پیوسته در حال یاد گرفتن مسائل جدید باشیم. یاد گرفتن یعنی محتوای منتشر شده از سوی دیگران را تحلیل کرده و از آن‌ها استفاده کنیم. علاقه‌مند بودن به یادگیری بیشتر از تلاش برای مورد تأيید قرار گرفتن اهمیت دارد. این یعنی می‌توان با مطالعه‌ی دقیق محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها در جریان آخرین اخبار مرتبط با محتوا قرار گرفت و با تولید محتوای مشابه مخاطب بیشتری را جذب کرد.

محتوا هنوز هم پادشاه است
امروزه بهترین استراتژی‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی روی جمع‌آوری داده بر پلت‌فرم خود تمرکز کرده‌اند. استراتژی‌ها به این صورت هستند که همکاری خود را با سایر برندها افزایش داده و در عین حال هزینه‌ و پیچیدگی فرآیند تولید محتوا را نیز کاهش می‌دهند. یکی از راه‌های تسهیل اشتراک‌گذاری محتوا کمک گرفتن از مخاطبان است. هرقدر شهرت و اعتبار بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، کاربران بیشتری حاضرند بدون هیچ چشم‌داشتی با شما همکاری داشته باشند. این تکنیک بدون نیاز به فرآیند پیچیده و هزینه‌ی زیاد، محتوای ارزشمندی را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌کند.
ترکیب کردن طنز و نظر شخصی در محتوا، به پست‌های شما شخصیت داده و مخاطبانی را جذب می‌کند که طرز تفکر مشابهی با برند شما دارند. هر برندی باید حقیقت و آگاه‌سازی را با محتوای خود ترکیب کند. انجام این کار برای تمام شخصیت‌های عمومی مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی ضروری است. استفاده از خلاقیت در تولید محتوا را فراموش نکنید. محتوایی تولید کنید که مخاطب علاقه‌ی زیادی به دیدن یا خواندن آن دارد، نه محتوایی که بر اساس سلیقه‌ی شخصی شما تولید شده است.

اصالت و احساسات رابطه‌ی خوبی با یکدیگر دارند
یکی از جنبه‌های مهم موفقیت در شبکه‌های اجتماعی داشتن رابطه‌ی قوی با بینندگان، خوانندگان و شنوندگان است. به همین دلیل پاسخ دادن به تمام مخاطبانی که با محتوای اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب درگیر شده‌اند، اهمیت زیادی دارد. متخصصان این حوزه معتقدند داشتن ارتباط قوی و همیشگی با مخاطب، از طریق اشتراک‌گذاری محتوایی حاصل می‌شود که صد درصد آن توسط خود برند تولید شده است. محتوای اوریجینال دید بهتری از طرز تفکر شما به مخاطب داده و ارتباط قوی‌تری میان شما شکل می‌دهد.
احساس نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که در استراتژی شبکه‌های اجتماعی بسیار پرکاربرد است. بهترین حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی از کشش‌های احساسی برای توسعه‌ی ارتباطات میان خود و مخاطبان استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال برخی صفحه‌های پرطرفدار مشکل مشترک میان مخاطبان خود را شناسایی کرده و با تولید محتوای مناسب نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند. این روزها افکار و احساسات منفی بسیار زیاد شده است و برندهایی که طنز، هیجان و امید را در محتوای خود ترکیب کرده باشند، ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار خواهند کرد.

همکاری اهمیت بسیاری دارد
متخصصان تولید محتوا قادرند با استفاده از محبوبیت و موفقیت خود با سایر تولیدکنندگان محتوا ارتباط خوب و پایداری بسازند. همان‌قدر که تولید محتوای اوریجینال در موفقیت برند نقش دارد، استفاده از محتوای تولید شده توسط سایر برندها نیز مهم است. استراتژی ترکیب کردن محتوای خاص و ارزشمند نه تنها مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند بلکه همکاری آن‌ها با برند را نیز افزایش می‌دهد. ارتباط داشتن با سایر برندهای فعال در زمینه‌ی ورزش، کسب‌وکار و موضوعات الهام‌بخش در تولید محتوا مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال می‌توانید با افراد فعال در سایر زمینه‌های کاری مصاحبه کرده و به سوال مخاطبان خود از این طریق پاسخ دهید. این کار نه تنها وفاداری مخاطبان فعلی را افزایش می‌دهد بلکه مخاطبان سایر برندها را نیز به سمت شما جذب می‌کند. ارزش دادن و ارزش گرفتن از دیگران معنی دقیق همکاری میان کسب‌وکارها است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *