سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

بازاریابی محتوا

آشنایی با روش‌های ارتقای بازاریابی محتوا یا پروموت کردن

پروموت کردن یا ارتقا دادن محتوا یعنی تلاش برای تشویق مخاطب به بازدید از سایت و خواندن پست‌های جدید که با روش‌های مختلف انجام می‌شود. بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار تمرکز می کند. بهتر است برای فروش محصولات بیشتر بر محتوای تاثیرگذار سرمایه گذاری کنید. یکی از بزرگ ترین چالش های تولید محتوا این است که ترافیک سایت را بالا برده و مخاطبان را به خواندن محتوای جدید تشویق می کند.

گاهی اوقات تلاش و زحمت زیادی برای تولید محتوا کشیده می‌شود اما همه چیز مطابق انتظار پیش نمی‌رود و از مقاله‌ی مورد نظر استقبال نمی‌شود. اینکه مطالب جدید بعد از بارگذاری، ترافیک سایت را خودبه‌خود بالا ببرند برای هر برندی ایده‌آل بوده اما واقعی نیست. ۶۳ درصد بازاریابان اعلام کرده‌اند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایشان بعد از تولید محتوا این است که ترافیک سایت را بالا برده و مخاطبان را به خواندن محتوای جدید تشویق کنند. سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای هر سایتی لازم است اما نمی‌تواند به تنهایی ترافیک سایت و بازدید از مقالات را بالا ببرد. جذب مخاطب برای دیدن یا خواندن محتوا نیازمند فعالیت‌هایی به غیر از سئو بوده و تنها راه آن پروموت کردن یا ارتقا دادن مقالات است. در ادامه‌ این مقاله‌ به بررسی بیشتر راه‌هایی می‌پردازیم که کمک می‌کنند محتوای تولید شده بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

تبلیغ بلاگ در کمپین‌های ایمیلی
داشتن یک لیست از ایمیل مخاطبان برای هر کسب‌وکاری ضروری است و اگر هنوز این لیست را تهیه نکرده‌اید بهتر است سریع‌تر اقدام کنید. افرادی که در سایت عضو شده و ایمیل خود را وارد می‌کنند کسانی هستند که به محتوای سایت علاقه دارند. به همین دلیل بهتر است خبر انتشار پست‌های جدید را از طریق ایمیل به آن‌ها بگویید. به‌عنوان مثال بسیاری از برندها بخشی از محتوای جدید خود را در ایمیل برای مخاطب ارسال کرده و با یک اقدام به عمل مناسب از آن‌ها می‌خواهند ادامه‌ی مطلب را در سایت مطالعه کنند. ایمیل‌هایی که ارسال می‌شوند باید کوتاه و جالب بوده و عنوانی داشته باشند که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. همچنین می‌توانید خلاصه‌ای از پست‌های جدید خود را در خبرنامه‌ی ماهانه برای مخاطب ارسال کنید. درنهایت فرستادن ایمیل و مطلع کردن مخاطبان از پست‌های جدید یکی از راه‌های تأثیرگذاری است که تعداد خوانندگان یا بینندگان محتوا را افزایش می‌دهد.

فعالیت در فروم‌ها یا سایر سایت‌های اجتماعی
به اشتراک گذاشتن پست‌های وبلاگ در فروم‌ها یا سایر سایت‌های اجتماعی کمتر توسط بازاریابان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما یکی از راه‌های تأثیرگذار در افزایش بازدیدکنندگان سایت است. سایت‌های اجتماعی سایت‌هایی هستند که در مورد هر موضوعی اطلاعات مفیدی از منابع مختلف در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. به اشتراک گذاشتن محتوا در این سایت‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کند پاسخ سوال خود را پیدا کنند. تنها کافی است در پست‌های مرتبط جستجو کرده و اگر محتوایی در مورد سوال‌های مطرح شده دارید، بخشی از محتوای خود را به‌عنوان پاسخ ارسال کنید. سپس بگویید ادامه‌ی مطلب یا سایر پست‌های مرتبط را می‌توانند در سایت مطالعه کنند. به‌عنوان مثال سایت Reddit یکی از سایت‌هایی است که تمام موضوع‌های مورد بحث را پوشش داده و بهترین مکان برای جذب مخاطبان جدید است. شرکت کردن در بحث‌های سایت‌های اجتماعی هیچ هزینه‌ای ندارد فقط کافی است پست‌های مرتبط با صنعت خود را پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز کنید. Quora و Triberr از دیگر سایت‌های فعال در این زمینه هستند. نمونه‌های داحلی فروم‌های احتصاصی نیز به وفور در اینترنت پیدا می‌شوند. فقط به یاد داشته باشید پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید باید با موضوع بحث یکسان باشد زیرا در غیر این صورت نه تنهای نتیجه‌ی مثبت ندارد بلکه به‌عنوان اسپم شناخته می‌شود.

اشتراک‌گذاری پست در شبکه‌های اجتماعی
همان‌طور که می‌دانید به اشتراک گذاشتن پست در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از راه‌های جذب مخاطب است اما شاید با تکنیک‌های آن به خوبی آشنایی نداشته باشید. اولین نکته‌ی مهم و حائز اهمیت این است که محتوای خود را در چند پلت‌فرم به اشتراک بگذارید. همچنین لینک سایت خود را در پروفایل حساب کاربری تمام شبکه‌های اجتماعی وارد کنید تا مخاطب مشکلی بابت پیدا کردن آدرس سایت نداشته باشد. نکته‌ی مهم دیگر این است که پست‌های خود را باید به طور مرتب منتشر کنید. تولید و انتشار پست‌های خاص به طور منظم فالوئرهای بیشتری را به سمت برند جذب می‌کند. علاوه‌براین بهتر است از پست‌های قدیمی نیز استفاده کنید. به‌عنوان مثال بخش کوچکی از آن را به‌روزرسانی کرده و دوباره در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی به اشتراگ بگذارید. شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر به مخاطبان خود اجازه می‌دهند پست‌های پرطرفدار خود را در ابتدای پروفایل الصاق کنند تا اولین مطلبی باشد که به چشم مخاطب می‌خورد.

پستی که به تازگی در وبلاگ منتشر شده را با فاصله‌ی کمی در شبکه‌های اجتماعی و چندین بار با فواصل زمانی منظم به اشتراک بگذارید. به‌عنوان مثال می‌توانید این کار را توسط اپلیکیشن‌های زمان‌بندی و به طور خودکار انجام دهید یا تاریخ مناسب برای دوباره اشتراک‌گذاری پست را در تقویم یادداشت کنید. درنهایت فراموش نکنید که از مخاطبان خود تشکر کرده و بخواهید مطلب شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

تکنیک ریتارگتیگ یا هدف‌گیری مجدد
ریتارگتینگ به معنای تحریک کردن مشتری‌های بالقوه‌ای است که یک بار از سایت بازدید کرده‌اند اما عمل مورد نظر شما مانند خرید یا خواندن پست‌های جدید را انجام نداده‌اند. ریتارگتینگ به معنای تشویق مشتری برای بازگشت مجدد به سایت است که میزان بازدید را تا ۸۴ درصد افزایش می‌دهد درنتیجه پست‌های وبلاگ توسط خوانندگان بیشتری خوانده می‌شود.

برای ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد مخاطب باید بازدیدکنندگان سایت را شناسایی کرده و با پخش تبلیغ‌هایی که فقط برای آن‌ها نمایش داده می‌شود، احتمال ورود مجددشان به سایت را افزایش دهید. این روش بازاریابی بسیار کم‌هزینه است و آمار بازدید سایت را به طور قابل توجهی بالا می‌برد. افرادی که بعد از ورود به سایت عمل مورد علاقه‌ی برند یعنی خرید محصول یا خواندن پست‌های بلاگ را انجام نداده‌اند با روش ریتارگتینگ دوباره جذب سایت می‌شوند و احتمال اینکه این بار مطابق میل شما عمل کنند بسیار بالا است.

هرقدر تلاش بیشتری برای پروموت کردن پست‌های وبلاگ داشته باشید نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. تکنیک‌های بررسی شده نه تنها خوانندگان محتوای تولید شده را بالا می‌برند بلکه ترافیک سایت و درگیری آن‌ها با برند را نیز افزایش می‌دهند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *