سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

قوانین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی راهی برای افزایش کسب و کار است که از طریق سیستم های مختلف رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و … صورت می گیرد. برنامه‌ های بازاریابی رسانه‌ های اجتماعی معمولاً بر تولید محتوا تمرکز دارند تا بواسطه آن بتوانند با بازارهای هدف خود ارتباط برقرار کنند. اما شروع این کار بدون بینش و تجربه قبلی می‌تواند چالش برانگیز باشد. حیاتی است که با اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید. از افزایش کیفیت گرفته تا افزایش مشتریان و مخاطبان خود، این قوانین به شما کمک می‌کنند کسب و کار خود را به نحوی پایه گذاری کنید که به سود مشتریانتان، برندتان و مهم‌تر از همه درآمد‌زایی‌تان باشد.

قانون گوش دادن
موفقیت در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا مستلزم بیشتر گوش دادن و کمتر صحبت کردن است. محتوا‌ی آنلاین مخاطبین هر روزتان را مطالعه کرده و به بحث‌ها بپیوندید تا متوجه شوید چه چیزی برایشان مهم است. فقط بدین صورت است که می‌توانید محتوایی به صرفه برایشان ایجاد کنید.

قانون تمرکز
بهتر است متخصص باشید تا همه کاره، یک استراتژی بازاریابی محتوا یا شبکه‌های اجتماعی متمرکز، برند قوی‌تری ساخته و شانس موفقیت بیشتری دارد. پس سعی نکنید به ساز همه برقصید.

قانون کیفیت
کیفیت مقدم بر کمیت است. بهتر است ۱۰۰۰ دنبال کننده‌ی آنلاین داشته باشید که مطالبتان را خوانده و به اشتراک‌گذاری می کنند تا اینکه ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشید که پس از دنبال کردنتان غیبشان می‌زند.

قانون صبر
موفقیت در زمینه‌ی بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و برای نتیچه گرفتن باید متعهد و صبور باشید.

قانون ترکیب
اگر محتوایی فوق‌العاده و با کیفیت تولید کرده و برای به دست آوردن فالورهای واقعی تلاش کنید، آن‌ها هم محتوای شما را با مخاطبان خود در توییتر، فیسبوک، لینکدین، وبلاگ‌های خودشان و غیره به اشتراک می‌گذارند. این به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد محتوا‌ی شما، نقاط ورود جدید برای موتورهای جست و جوگری مانند گوگل باز می‌کند تا کلمات کلیدی را پیدا کنند. همین کلمات کلیدی و نقاط ورود جدید خودش می‌تواند صدها یا هزاران نفر را به سمت شما بکشاند.

قانون تاثیر
کمی وقت صرف کنید و تاثیرگذارندگان آنلاین مارکت خودتان را که مخاطبین واقعی و زیادی دارند و احتمال اینکه به محصولات، خدمات و کسب‌و‌کار شما علاقه‌مند باشند را پیدا کنید. به این افراد متصل شده و سعی کنید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اگر به عنوان منبع جالب و قابل اعتمادی از اطلاعات پیش روی آنها باشید، ممکن است محتوا‌ی شما را با فالورهای خودشان به اشتراک بگذارند که همین ممکن است بهره‌های زیادی را نصیب شما بکند.

قانون ارزش
اگر تمام وقتتان را صرف تبلیغ مستقیم محصولات و خدماتتان کنید، مردم دیگر به شما گوش نخواهند داد. شما باید به گفت‌ و گو بها بدهید. کمتر روی گفت و گو تمرکز کرده و بیشتر تمرکزتان بر روی تولید محتوایی فوق‌العاده و توسعه‌ی رابطه با تاثیرگذاران آنلاین باشد. بدین ترتیب راحت‌تر می‌توانید از طریق پراکنده کردن حرف سر زبان‌ها بیوفتید.

قانون پذیرفتن
شما کسی را که رو در رو به ملاقاتتان می‌آید نادیده نمی‌گیرید، پس افراد آنلاین را هم نادیده نگیرید. ایجاد رابطه یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت بازاریابی محتوا است، پس پذیرای هر کسی که به سمتتان می‌آید باشید.

قانون در دسترس بودن
محتوا منتشر نکنید و ناپدید شوید. در دسترس مخاطبتان باشید. این یعنی باید مدام محتوا پست کرده و در گفت و گو‌ها شرکت کنید. اگر مدتی نباشید فالور‌ها به راحتی شما را با گزینه‌ای بهتر جایگزین خواهند کرد.

قانون عمل متقابل
نمی‌توانید انتظار داشته باشید که دیگران محتوا‌ی شما را به اشتراک گذاشته و در موردتان صحبت کنند، اما خودتان این کار را نکنید. بنابراین بخشی از زمانی که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید باید متمرکز بر به اشتراک گذاری و صحبت در مورد محتوای منتشر شده توسط دیگران باشد.

منبع: دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *