سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

گوشی‌ های گیمینگ

آشنایی با برترین گوشی‌ های گیمینگ دنیا

یکی از کارهای رایجی که امروزه با گوشی ها انجام می شود و کودک و بزرگسال هم ندارد بازی کردن است. امروزه بازی های گوشی هوشمند به یک صنعت واقعا بزرگ تبدیل شده است و لوازم جانبی هم به طور خاص برای افزایش تجربه بازی در این گوشی ها طراحی شده است. اما نکته ای که باید مورد توجه قرار دهیم این است که همه گوشی ها برای بازی طراحی نشده اند.

در طی چند سال گذشته، از یک طرف شاهد قدرتمندتر شدن هر چه بیشتر گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم و از طرف دیگر بازی‌های موبایلی روز به روز گرافیکی‌تر و حجیم‌تر شده‌اند. این روند به خودی خود باعث شده تا گیمرهای حرفه‌ای توجه ویژه‌ای نسبت به گوشی‌های هوشمند نشان داده و استقبال از بازی‌های موبایلی بیش از پیش افزایش یابد. شرکت‌های تولید کننده نیز با علم به این موضوع، در یکی دو سال اخیر مدل‌های گیمینگ گوشی‌های هوشمند را با هدف جلب نظر جامعه گیمرها معرفی و روانه بازار کرده‌اند. با اینکه در حال حاضر تعداد گوشی‌های مخصوص بازی، انگشت شمار بوده و اغلب توسط کمپانی‌های کمتر شناخته شده در عرصه موبایل، طراحی شده‌اند اما سایر سازندگان مطرح گوشی‌های هوشمند نیز کم کم به فکر عرضه مدل‌های گیمینگ افتاده‌اند و مطمئناً در سال‌های آینده بر تعداد این نوع گوشی‌ها افزوده خواهد شد.

با این مقدمه کوتاه در مطلب پیش رو قصد داریم تا شما را با 5 مورد از برترین گوشی‌های گیمینگ دنیا که در حال حاضر روانه بازار شده‌اند، آشنا کنیم. شاید نتوان لقب گیمینگ را به صورت صریح به تمام گوشی‌های این لیست اختصاص داد، اما آنچه که باعث انتخاب آن‌ها شده، توجه ویژه سازنده گوشی بر موضوع گیم و اجرای هر چه بهتر بازی‌ها بوده است. بنابراین بدون هیچ صحبت اضافه‌ای از شما دعوت می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ریزرفون (Razer Phone)
قیمت تقریبی: 665 دلار
شرکت نام آشنای ریزر که سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید و عرضه محصولات گیمینگ و ابزارهای جانبی مخصوص بازی دارد، در سال 2017 با عرضه ریزرفون رسماً وارد رقابت در حوزه گوشی های هوشمند شد. هدف اصلی ریزر از تولید این محصول، ارائه یک گوشی هوشمند گیمینگ به معنای واقعی کلمه بود. با اینکه در زمان عرضه ریزرفون، پرچمدارهای قدرتمندی در بازار وجود داشتند که توانایی اجرای بازی‌ها را نیز در بالاترین کیفیت داشتند، اما هیچکدام از آن‌ها از ابتدا به صورت اختصاصی برای اجرای بازی طراحی نشده بودند و ریزر سعی کرد تا تمام چیزی را که گیمرها از یک گوشی هوشمند می‌خواهند در محصول خود دور هم جمع کند.

گوشی ریزر طراحی کلاسیکی دارد و برخلاف پرچمدارهای امروز حاشیه‌های نسبتاً ضخیمی در اطراف نمایشگر آن دیده می‌شود و صفحه نمایش 5.7 اینچی آن از نسبت تصویری استاندارد 16:9 بهره می‌برد. در واقع می‌توان گفت ریزرفون از لحاظ سبک طراحی و ظاهر بدنه، شباهت زیادی به گوشی‌های سری اکسپریای سونی دارد. با وجود اینکه اکثر پرچمدارهای مدرن برای ظرافت بخشیدن به بدنه گوشی و هر چه زیباتر کردن آن، از چارچوب فلزی به همراه کاور پشتی و جلویی شیشه‌ای برای طراحی بدنه استفاده می‌کنند، اما ریزر در گوشی گیمینگ خود اولویت اصلی را مقاومت بدنه و عملکرد نرم افزاری قرار داده است و به همین دلیل بدنه ریزرفون تماماً از جنس فلز ساخته شده است.

صفحه نمایش IPS LCD این گوشی از وضوح 2560 در 1440 پیکسل پشتیبانی کرده و تراکم پیکسلی فوق العاده‌ای را به ارمغان آورده است. علاوه بر این، برخلاف اکثر پرچمدارهای موجود در بازار که دارای نمایشگرهایی با نرخ نوسازی 60 هرتز هستند، در ریزرفون این عدد برابر 120 هرتز است. به غیر از صفحه نمایش که تأثیر مستقیمی بر تجربه گیمینگ کاربر دارد، چیپ پردازشی به کار رفته در گوشی و مقدار حافظه رم نیز تأثیر بسیار زیادی در این زمینه دارد. ریزر برای این منظور به سراغ چیپ پردازشی اسنپدراگون 835 رفته که در زمان خود به عنوان پرچمدار پردازنده‌های کوالکام محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز پس از اسنپدراگون 845 به عنوان قدرتمندترین محصول این شرکت شناخته می‌شود. میزان حافظه رم در نظر گرفته شده برای ریزرفون هم 8 گیگابایت است که برای اجرای همه بازی‌های موجود کاملاً کافی می‌باشد.

ریزر برای ذخیره اطلاعات و فایل‌های بازی‌ها نیز 64 گیگابایت فضا در دسترس کاربران قرار داده که با وجود کم بودن نسبت به رقبا، می‌تواند نیاز گیمرها را برطرف کند. از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری بارز ریزرفون می‌توان به دوربین دوگانه با لنزهای 12 مگاپیکسلی و با قابلیت بزرگنمایی 2 برابری اشاره کرد که امکانات مختلفی مانند فوکوس لمسی، تشخیص چهره و پشتیبانی از HDR، برخوردار می‌باشد. در کنار جلوه‌های بصری زیبا، کیفیت صدا هم برای گیمرها اهمیت زیادی دارد و از همین رو ریزرفون به بلندگوهای استریو با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس مجهز شده که کیفیت صوتی فوق العاده‌ای ارائه می‌کنند. برای کسانی هم که علاقه‌مند به استفاده از هدفون در هنگام بازی هستند، یک جک USB Type-C در نظر گرفته شده که البته تبدیل مورد نیاز برای حالت 3.5 میلی متری هم درون جعبه محصول قرار داده شده است. در انتها باید اشاره کنیم که سیستم عامل پیش فرض این گوشی نسخه 7.1.1 اندروید موسوم به نوقا بوده و تأمین انرژی آن را نیز یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بر عهده دارد.

خلاصه مشخصات ریزرفون:
صفحه نمایش: 5.7 اینچی با وضوح تصویری 2560 در 1440 پیکسل
حافظه رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 64 گیگابایت
پردازنده: اسنپدراگون 835 (هشت هسته ای با فرکانس 2.35 گیگاهرتز)
دوربین پشتی: دوگانه با لنزهای 12 مگاپیکسلی
دوربین جلویی: 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل: اندروید 7.1.1 نوقا

شیائومی بلک شارک (Xiaomi Black Shark)
قیمت تقریبی: 520 دلار
شیائومی برای اینکه بتواند در بازار نوظهور گوشی‌های گیمینگ برای خود سهمی به دست آورده و از رقبایی مانند ریزر عقب نماند در سال 2018 اولین گوشی گیمینگ خود را به نام بلک شارک (Black Shark) معرفی کرد. این گوشی دارای یک نمایشگر LCD در اندازه 5.99 اینچ و با رزولوشن +Full HD بوده و 97 درصد فضای رنگی DCI-p3 را پوشش می‌دهد. نسبت تصویری آن نیز مانند بسیاری از پرچمدارهای امروزی به صورت 18:9 طراحی شده است. تراشه پردازشی اسنپدراگون 845 به عنوان قلب تپنده این محصول در نظر گرفته شده که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین پردازنده‌ای موبایلی جهان به شمار می‌رود. این تراشه پردازشی با هسته‌های معمول Kryo 385 و چیپ گرافیکی آدرنو 630 قدرت بسیار بالایی را برای بلک شارک به ارمغان آورده است و شیائومی برای کاهش دمای آن از یک سیستم خنک کننده مایع چند مرحله‌ای استفاده کرده است.

پیشرفته‌ترین مدل بلک شارک به 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌باشد که برای گیمرها کاملاً ایده آل و مناسب است. البته متأسفانه گوشی بلک شارک فاقد ورودی کارت‌های حافظه میکرو اس دی است و بنابراین باید با همین فضای ذخیره سازی تعبیه شده در داخل محصول کنار بیایید.

گوشی گیمینگ بلک شارک تنها یک اسپیکر دارد، اما بلندگوی مخصوص مکالمه تلفنی آن به عنوان اسپیکر دوم ایفای نقش کرده و صدای استریوی Biso را در اختیار کاربر می‌گذارد. میکروفون گوشی هم دارای قابلیت‌های گیمینگ بوده و می‌توان به سادگی و بدون خلل وارد کردن در روند بازی، از آن برای تماس‌های صوتی و چت رادیویی در طول بازی، استفاده کرد. بدنه این گوشی به حالت X طراحی شده که در دست گرفتن آن را بسیار راحت‌تر کرده و البته قاب اطراف گوشی نیز به عنوان آنتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بلک شارک، گیم‌پد سیاه و سفید ویژه آن است که بر روی گوشی نصب شده و انجام بازی‌ها را بسیار ساده‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند. در واقع به کمک این ابزار جانبی کوچک می‌توانید گوشی خود را به یک کنسول قابل حمل تمام عیار تبدیل کنید. گیم‌پد بلک شارک دارای بک باتری مجزای 340 میلی آمپر ساعتی است و می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی متصل شود. به علاوه، یک دکمه اختصاصی به نام “شارک” (Shark) نیز در سمت چپ بدنه تعبیه شده که به شما اجازه می‌دهد با فعال کردن آن، همه منابع سخت افزاری گوشی را به بازی خود اختصاص داده و از تمام قدرت دستگاه به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری هم یک دوربین دوگانه در پشت بدنه بلک شارک تعبیه شده که دارای لنزهای 12 و 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.75 بوده و یک فلش LED نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک لنز 20 مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم آن کمی متفاوت و برابر f/2.2 می‌باشد. بلک شارک به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید اوریو روانه بازار شده که البته رابط کاربری اختصاصی JOY UI هم بر روی آن اعمال شده است. این رابط کاربری در واقع یک لانچر سفارشی است و برخی اپ‌های نصب شده در آن مشابه مواردی است که در رابط کاربری MIUI شیائومی دیده می‌شود.

خلاصه مشخصات شیائومی بلک شارک:
صفحه نمایش: 5.99 اینچی با وضوح تصویری 2160 در 1080 پیکسل
حافظه رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 128 گیگابایت
پردازنده: اسنپدراگون 845 (هشت هسته ای با فرکانس 2.8 گیگاهرتز)
دوربین پشتی: دوگانه با لنزهای 12 و 20 مگاپیکسلی
دوربین جلویی: 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل: اندروید 8.0 اوریو

نوبیا رد مجیک (Nubia Red Magic)
قیمت تقریبی: 440 دلار
شرکت چینی نوبیا یکی دیگر از شرکت‌هایی است که اقدام به عرضه گوشی مخصوص بازی کرده است. این کمپانی اولین گوشی گیمینگ خود را با نام رد مجیک (Red Magic) معرفی و روانه بازار نموده است. رد مجیک که شباهت نسبتاً زیادی به شیائومی بلک شارک دارد، کاملاً با هدق جلب رضایت گیمرها طراحی شده و نوع طراحی بدنه آن هم کاملاً خاص و ویژه است. نوارهای نورانی LED در اطراف بدنه هم به جذابیت هر چه بیشتر آن افزوده و جلوه‌ای کاملاً مدرن به آن بخشیده است. سه دریچه هم بر روی بدنه به چشم می‌خورد که ظاهراً برای تبادل گرما بوده و لایه‌های گرافیتی به کار رفته هم به خنک شدن هر چه سریع‌تر آن کمک می‌کند.

صفحه نمایش رد مجیک از نوع LTPS بوده و در اندازه‌ 6 اینچی طراحی شده است. رزولوشن این نمایشگر برابر با 2160 در 1080 پیکسل است و با شیشه NEG Dinorex T2X-1 پوشیده شده تا از شکستن و افتادن خط و خش بر روی آن محافظت شود. با اینکه زیبایی ظاهری و خاص بودن گوشی برای گیمرها اهمیت زیادی دارد ولی آنچه که در نهایت باعث دادن لقب گیمینگ به یک گوشی می‌شود، قدرت سخت افزاری بالای آن است. رد مجیک در این زمینه هم عملکرد قابل قبولی دارد و در پیشرفته‌ترین مدل خود با به کارگیری تراشه پردازشی اسنپدراگون 835 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم، قدرت خوبی را برای اجرای بازی‌های اندرویدی با حداکثر کیفیت در اختیار کاربر قرار داده است. با اینکه در زمان عرضه نوبیا رد مجیک، چیپ پردازشی اسنپدراگون 845 توسط کوالکام عرضه و در پرچمدارهای مختلف به کار گرفته شده بود اما شرکت سازنده ترجیح داده تا از تراشه اسنپدراگون 835 در گوشی گیمینگ خود استفاده کند. البته همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این چیپ پردازشی یکی از قدرتمندترین چیپ‌های موجود در بازار است و با توجه به وضوح تصویری 1080p نمایشگر رد مجیک، به نظر نمی‌رسد مشکلی از این بابت وجود داشته باشد.

در این گوشی نیز مانند بلک شارک، یک دکمه فیزیکی برای فعال کردن حالت حداکثر عملکرد، در نظر گرفته شده است و به کمک آن می‌توانید از نهایت قدرت گوشی برای اجرای بازی‌ها استفاده کنید. با اینکه این گوشی بیشتر برای جلب نظر گیمرها و با هدف اجرای مناسب بازی‌ها طراحی شده، اما دوربین آن نیز عملکردی مثال زدنی دارد و شاهد به کارگیری یک دوربین 24 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 در پشت بدنه و یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 در جلوی آن هستیم.

وظیفه تأمین انرژی این گوشی گیمینگ جذاب بر عهده یک باتری 3800 میلی آمپر ساعتی است که قابلیت شارژ سریع هم دارد. سیستم عامل پیش فرض رد مجیک، نسخه 8.1 اندروید موسوم به اوریو است که البته یک رابط کاربری اختصاصی همنام با خود گوشی هم بر روی آن اعمال شده و جلوه‌ای خاص به سیستم نرم افزاری گوشی بخشیده است. از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری بارز این محصول نیز می‌توان به اسکنر اثر انگشت در پشت بدنه و بلندگویی با پشتیبانی از فناوری DTS اشاره کرد.

خلاصه مشخصات نوبیا رد مجیک:
صفحه نمایش: 6 اینچی با وضوح تصویری 2160 در 1080 پیکسل
حافظه رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 128 گیگابایت
پردازنده: اسنپدراگون 835 (هشت هسته ای با فرکانس 2.35 گیگاهرتز)
دوربین پشتی: 24 مگاپیکسل
دوربین جلویی: 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری: 3800 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل: اندروید 8.1 اوریو

ایسوس ذن فون ای آر (Asus Zenfone AR)
قیمت تقریبی: 740 دلار
گوشی بعدی که در این لیست قصد معرفی‌اش را داریم ایسوس ذن فون ای آر است. با اینکه این محصول قدرتمند از کمپانی تایوانی ایسوس، به صورت صریح به عنوان یک گوشی گیمینگ معرفی نشده است، اما قابلیت‌های بسیار زیادی برای ارائه یک تجربه منحصر به فرد از بازی‌های موبایلی در اختیار دارد. مهمترین و کلیدی‌ترین ویژگی ذن فون ای آر همان طور که از نام آن نیز مشخص است، پشتیبانی کامل از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. ذن فون ای آر به عنوان اولین گوشی پشتیبانی کننده همزمان از تانگو و دی‌ریم معرفی شده و به سه دوربین مختلف برای استفاده کامل از این تکنولوژی‌ها مجهز شده است. این سه دوربین که در پشت بدنه تعبیه شده‌اند، شامل یک لنز معمولی 23 مگاپیکسلی، یک سنسور تشخیص عمق و یک سنسور ردیاب حرکتی، می‌شوند.

ایسوس در این گوشی قدرتمند خود یک صفحه نمایش 5.7 اینچی از نوع Super AMOLED تعبیه کرده که رزولوشنی برابر با 2560 در 1440 پیکسل دارد. برای محافظت این نمایشگر نیز از شیشه محافظ گوریلا گلس 4 استفاده شده است. چیپ پردازشی اسنپدراگون 821 به عنوان قلب تپنده ذن فون ای آر عمل کرده و شامل پردازنده‌ای چهار هسته‌ای به همراه تراشه گرافیکی ادرنو 530 می‌باشد. با اینکه چیپ اسنپدراگون 821 در حال حاضر تاریخ گذشته به نظر می‌رسد اما عملکرد آن در ذن فون ای آر بسیار قابل قبول بوده و هنوز هم می‌تواند تمامی بازی‌ها را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کند. یکی از عواملی که باعث شده، این تراشه پردازشی به حداکثر کارایی خود در گوشی ایسوس دست پیدا کند، حافظه رم 8 گیگابایتی به کار گرفته شده در ذن فون ای آر است. این مقدار حافظه رم بیشتر از آن چیزی است که بازی‌های موبایلی امروزی به آن نیاز دارند و از همین رو هیچ مشکلی از بابت رم نخواهید داشت. همچنین 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی هم در دسترس کاربران قرار گرفته تا با خیال راحت بازی‌های حجیم خود را بر روی آن نصب کرده و مشکلی از جهت کمبود حافظه نداشته باشند.

طراحی ظاهری ایسوس ذن فون ای آر کاملاً به صورت کلاسیک انجام شده و همچنان شاهد به کارگیری دکمه فیزیکی هوم در جلوی بدنه هستیم. حاشیه‌ها نیز در اطراف نمایشگر قابل توجه هستند و ایسوس تلاشی برای کاهش آن‌ها نداشته است. اما این‌ها باعث نمی‌شود تا تجربه اجرای بازی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در این گوشی هوشمند قدرتمند، از دست بدهید. البته علاوه بر انجام بازی، می‌توانید به کمک فناوری واقعیت افزوده، دکوراسیون خانه خود را به صورت مجازی تغییر داده و لوازم خانگی را قبل از خرید در منزل خود تست کنید!

ایسوس ذن فون ای آر دارای یک باتری نسبتاً کوچک و 3000 میلی آمپر ساعتی است و به صورت پیش فرض از اندروید نوقا استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی نیز می‌توان به پشتیبانی از فناوری صوتی High-Res و همچنین صدای فراگیر مجازی اشاره کرد.

خلاصه مشخصات ایسوس ذن فون ای آر:
صفحه نمایش: 5.7 اینچی با وضوح تصویری 2560 در 1440 پیکسل
حافظه رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 256 گیگابایت
پردازنده: اسنپدراگون 821 (چهار هسته ای با فرکانس 2.35 گیگاهرتز)
دوربین پشتی: 23 مگاپیکسل
دوربین جلویی: 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری: 3300 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل: اندروید 7.0 نوقا

وان پلاس 6 (OnePlus 6)
قیمت تقریبی: 539 دلار
آخرین گوشی هوشمندی که در اینجا قصد معرفی‌اش را داریم، یکی از جدیدترین پرچمدار اندرویدی بازار می‌باشد. علاوه بر قدرت سخت افزاری بالا، آنچه که باعث شده نام وان پلاس 6 در لیست حاضر آورده شود، توجه ویژه‌ای است که کمپانی وان پلاس بر روی اجرای بازی‌ها در گوشی پرچمدار خود داشته و در هنگام معرفی آن نیز تأکید زیادی بر این ویژگی داشت. وان پلاس 6 طراحی عجیب و غریب و خاصی ندارد، اما با این حال نسبت به نسل‌های قبلی خود به کلی متحول شده و این بار شاهد یک پرچمدار ظریف هستیم که البته قسمت فوقانی نمایشگر آن بی‌شباهت به آیفون ایکس اپل نیست. صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.28 اینچی داشته و در بالای آن یک بریدگی دیده می‌شود که محل قرارگیری دوربین سلفی، چراغ هشدار اعلان‌ها و بلندگوی تلفنی و سنسورهای دیگر می‌باشد. وان پلاس در پرچمدار جدید خود موفق شده تا رکورد اندازه صفحه نمایش را در این سری بشکند که البته این افزایش سایز نمایشگر به هیچ عنوان باعث بزرگ‌تر شدن بدنه نشده است.

وان پلاس برای پردازش اطلاعات در پرچمدار جدید خود به سراغ جدیدترین محصول کوالکام به نام اسنپدراگون 845 رفته که قدرت فوق العاده بالایی داشته و پیش از این در گوشی‌های اندرویدی متعددی مانند گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به کار گرفته شده است. این پردازنده قدرتمند دارای هشت هسته پردازشی است که با فرکانس 2.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. میزان حافظه رم در نظر گرفته شده برای وان پلاس 6 هم در قدرتمندترین مدل آن برابر 8 گیگابایت می‌باشد که بسیار مناسب و ایده آل است. از لحاظ میزان فضای ذخیره سازی هم وان پلاس در پرچمدار جدید خود عملکرد بسیار خوبی داشته و 256 گیگابایت فضا در دسترس کاربران قرار داده است.

وان پلاس 6 از فناوری تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌کند که بنا به ادعای شرکت سازنده سرعت بسیار بالایی داشته و تنها در عرض 0.4 ثانیه قفل گوشی را باز می‌کند. به طور کلی اصلی‌ترین شعار وان پلاس در پرچمدار جدید این شرکت، ارائه بالاترین سرعت ممکن است و در تمامی بخش‌ها سعی کرده تا به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد. وان پلاس وعده داده که با بهبودهای انجام شده بر روی نرم افزار وان پلاس 6 سرعت اجرای اپ‌ها در آن به شدت افزایش یافته و همچنین با اضافه شدن قابلیت کش کردن برنامه‌ها می‌توان اپ‌های پرکاربرد را بسیار سریع‌تر از همیشه در دسترس داشت. در واقع کش کردن اپ‌ها باعث می‌شود تا بخشی از اطلاعات برنامه‌ها که بیشتر مورد استفاده کاربر قرار می‌گیرند به حافظه رم گوشی منتقل شده و بدین ترتیب دسترسی به آن‌ها با سرعت بسیار بالاتری انجام شود. در ضمن تست‌های مختلفی که بر روی گوشی انجام شده، میزان خطا در اجرای برنامه‌ها را نیز به شدت کاهش داده و گفته شده که خطای اجرای اپ‌ها در وان پلاس 6 به کمتر از 0.015 درصد رسیده است!

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزاری اضافه شده به وان پلاس 6 که جذابیت زیادی برای گیمرها دارد، حالت ویژه گیمینگ است. در این حالت تمامی برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه موقتاً غیر فعال شده و بدین ترتیب حداکثر قدرت سخت افزاری سیستم در اختیار بازی قرار می‌گیرد تا کاربر بهترین تجربه را در اجرای بازی مورد نظر خود داشته باشد. با توجه به عرضه بازی‌های سنگین و گرافیکی مانند PUBG که به صورت آنلاین اجرا شده و سرعت در آن‌ها حرف اول را می‌زند، این ویژگی می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

در زمینه دوربین هم شاهد به کارگیری یک دوربین دوگانه با لنزهای 16 و 20 مگاپیکسلی در پشت بدنه هستیم که با بهبودهای انجام شده بر روی آن، عملکرد خوبی در شرایط نور کم دارد. این دوربین امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد و می‌توان آن را یکی از مزایای بزرگ وان پلاس 6 به شمار آورد. در جلوی بدنه نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای تهیه عکس‌های سلفی در نظر گرفته شده است که به خوبی می‌تواند طرفداران عکاسی سلفی را راضی کند.

تأمین انرژی وان پلاس 6 بر عهده یک باتری نسبتاً کوچک و 3300 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده که از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی کرده و تنها با نیم ساعت اتصال به شارژر می‌تواند انرژی مورد نیاز برای یک روز کامل را تأمین کند. جالب است بدانید که با تست‌های انجام شده بر روی باتری این گوشی هوشمند مشخص شده که سرعت شارژ شدن آن در بین تمامی گوشی‌های پرچمدار امروزی بی‌نظیر است.

خلاصه مشخصات وان پلاس 6:
صفحه نمایش: 6.28 اینچی با وضوح تصویری 2280 در 1080 پیکسل
حافظه رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 256 گیگابایت
پردازنده: اسنپدراگون 845 (هشت هسته ای با فرکانس 2.8 گیگاهرتز)
دوربین پشتی: دوگانه با لنزهای 16 و 20 مگاپیکسلی
دوربین جلویی: 16 مگاپیکسل
ظرفیت باتری: 3300 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل: اندروید 8.1 اوریو

منبع: دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *