سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

دسترسی به کامپیوتر از راه دور

نرم‌ افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور

نرم‌ افزارهای دسترسی از راه دور برای بسیاری از موقعیت ها مفید است، مثلاً کامپیوتر پدر شما دچار مشکل شده است و چون از شما دور است نمی توانید حضوراً مشکل آن را برطرف کنید، یا گاهی‌ اوقات در محل کار هستید و نیاز دارید به فایل‌های کامپیوتر خانه دسترسی داشته باشید. برای این کار به نرم‌افزارهایی نیاز داریم که به آنها نرم‌ افزارهای دسترسی از راه دور (Remote Access) می گویند. نرم‌افزارهای دسترسی به کامپیوتر از راه دور عبارتند از:

۱. نرم افزار AnyDesk
AnyDesk، نرم‌افزار جامعی است که به شما اجازه می‌دهد کامپیوتر دیگری را از راه دور کنترل کنید و از راه دور با فایل‌ها و اسناد مختلف کار کنید. با استفاده نرم‌افزار AnyDesk می‌توانید، با سرعت و امنیت بالا، بدون لگ (هنگ) فایل‌های خود را کنترل کنید. نرم‌افزار AnyDesk به شما اجازه می‌دهد که محتویات کلیپ‌بورد را بین دو کامپیوتر به اشتراک بگذارید و اطلاعات مختلف را کپی و پیست کنید. AnyDesk، همچنین به شما اجازه می‌دهد از کامپیوتری که به آن متصل شده‌اید، اسکرین‌شات بگیرید و آن را روی دسکتاپ خود با فرمت PNG ذخیره کنید.

AnyDesk از دسترسی خودکار پشتیبانی می‌کند که امکان اتصال به کامپیوتر را بدون تأیید طرف دیگر فراهم می‌کند. با توجه به این موضوع، باید رمز عبور خود را طوری تنظیم کنید که مطمئن شوید دسترسی ناخواسته‌ای صورت نمی‌گیرد. برای هر اتصال، مجموعه‌ی خاصی از دسترسی‌ها می‌تواند فعال یا غیرفعال شود. به‌عنوان مثال، می‌توانید صفحه کلید و ماوس یا دسترسی به کلیپ‌بورد را محدود کنید.

نرم افزار AnyDesk، از رمزنگاری TLS 1.2 بهره می‌برد که در بانكداری آنلاین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع رمزنگاری ایمن، هردو سر اتصال رمزنگاری می‌شوند که باعث می‌شود هیچ شخص دیگری نتواند با جعل آی‌دی وارد سیستم شما بشود.

تجربه‌ی باز کردن چندین صفحه وب در یک پنجره، منوهای مخفی منحصربه‌فرد و استفاده‌ی بسیار آسان، AnyDesk را به نرم‌افزاری محبوب تبدیل کرده است. AnyDesk برای استفاده‌ی شخصی رایگان و با سیستم‌عامل‌های مختلف سازگار است.

۲. نرم‌افزار Chrome Remote Desktop
Chrome Remote Desktop، یک نرم‌افزار دسترسی از راه دور است که گوگل آن را توسعه داده است و به‌عنوان یک افزونه در مرورگر کروم قابل نصب است. با استفاده از Chrome Remote Desktop، می‌توانید از هر کامپیوتری که از مرورگر کروم استفاده می‌کند، به‌عنوان کامپیوتر میزبان استفاده کنید.

نصب نرم‌افزار Chrome Remote Desktop ساده است. از آنجایی‌که Chrome Remote Desktop به‌طور کامل از روی مرورگر اجرا می‌شود، تقریبا تمام سیستم‌عامل‌ها قادر به اجرای آن هستند. همچنین با توجه به اینکه Chrome Remote Desktop در پس‌زمینه نصب می‌شود، کاربری که کامپیوتر خود را با شما به اشتراک گذاشته، می‌تواند مرورگر کروم را ببندد یا حتی از حساب کاربری خود خارج شود و شما همچنان (در صورت داشتن رمز عبور) به کامپیوتر او دسترسی داشته باشید.

3. برنامه TeamViewer
به اعتقاد بسیاری از افراد TeamViewer بهترین نرم‌افزار ارتباط از راه دور است. این نرم‌افزار ویژگی‌های خوب زیادی دارد و آسان نیز اجرا می‌شوند. برای ارتباط با کامپیوتر دیگر هیچ تغییری در روتر (router) شبکه یا تنظیمات فایروال نیاز نیست. با این نرم‌افزار می‌توانید تماس صوتی برقرار یا چت کنید، همچنین می‌توانید فایل‌ها را بین دو کامپیوتر انتقال دهید. با این نرم‌افزار می‌توانید به محیط‌های دیگر غیر از ویندوز مانند لینوکس، مک، آیفون، آی‌پد و … هم متصل شوید. درضمن می‌توانید کامپیوتر را مجدد راه‌اندازی (reboot) کنید و به Safe Mode بروید. درصورتی که امکان نصب این نرم‌افزار را روی کامپیوتر خود نداشته باشید می‌توانید نسخه قابل‌حمل (Portabe) آن را نیز دانلود کنید. از دیگر ویژگی‌های TeamViewer این است که می‌توانید فایل‌های کامپیوتر خود را روی کامپیوتر دیگر پرینت کنید.

4. برنامه Remote Utilities
نرم‌افزار Remote Utilities یک نرم‌افزار ارتباط از راه دور با قابلیت‌های بسیار زیاد است. این ابزار به هر کامپیوتر یک Internet ID می‌دهد و شما می‌توانید حتی ۱۰ کامپیوتر را کنترل کنید. برای استفاده از این نرم‌افزار باید قسمت Viewer را که همان client است، روی کامپیوتر خودتان نصب کنید و بخش host را روی کامپیوتری که می‌خواهید اتصال یابید. البته این نرم‌افزار از طریق درایو فلش هم می‌تواند اجرا شود.

5- VNC Viewer
VNC Viewer نام یک نرم افزار قدیمی و نام آشنای دیگر برای کنترل از راه دور رایانه‌های شخصی است که این نرم افزار نیز اتفاقا اپلیکیشن اندرویدی دارد و از طریق آن می توانید نسبت به کنترل از راه دور رایانه شخصی خود از هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید از طریق تلفن همراه خود اقدام کنید.

VNC Viewer با ایجاد اتصالات ابری امن و رمزنگاری شده و بدون نیاز به هیچ گونه تنظیمات شبکه امکان مدیریت از راه دور را بر رایانه مورد نظر به آسانی در اختیارتان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *