سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

تمیز کردن ساعت هوشمند

چگونگی تمیز کردن ساعت هوشمند اپل

ساعت هوشمند، لوازم جانبی گوشی های هوشمند است که می تواند زمان را اعلام کند و برنامه های بومی را اجرا کند. آنچه بیشتر قابل توجه است این است که بسیاری از بهترین مدل های امروزی آن می تواند ترفندهای جدیدی انجام دهند، مانند اینکه می توانید با صدای خود در اینترنت جستجو کنید، ورزش خود را با استفاده از GPS ردیابی کنید و در فروشگاه های مواد غذایی بدون دستیابی به کیف پول خود هزینه خود را پرداخت کنید.

با توجه به مقدار زمانی که از ساعت اپل خود استفاده می‌کنید، جای تعجب ندارد اگر پس از مدتی طولانی کمی کثیف شده باشد. در ادامه این مطلب چند نکته ساده و ضروری برای تمیز کردن ساعت اپل و جزئیات آن را ارایه کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

همان‌طور که انتظار داریم، ساعت اپل یک قطعه فوق‌العاده انعطاف‌پذیر از تکنولوژی است. چرا که نه تنها برخی افراد در هنگام شنا و یا در مکان‌هایی که با رطوبت ارتباط مستقیم دارد، از آن استفاده می‌کنند، بلکه در ساعت‌های متوالی در حالی از آن استفاده می‌کنند که با عرق و یا پوست مملو از چربی آن‌ها تحت فشار قرار دارد!

اگر کمی دقت کنید؛ با گذشت زمان متوجه خواهید شد که ساعت اپل شما با انواع دوده و چربی پوشیده شده است اما قطعا شما نمی‌خواهید در این حالت از آن استفاده کنید. کافی است اندکی وقت بگذارید و با تهیه وسایل ساده آن را تمیز کنید تا دوباره مثل روز اول بدرخشد.

چگونگی تمیز کردن ساعت هوشمند اپل
قبل از شروع، لازم است به این نکته اشاره کنیم که اپل به کاربران خود یادآور شده است که به هیچ عنوان نباید از صابون، مواد پاک‌کننده، مواد ساینده، هوای فشرده و وسایل گرمایشی مانند سشوار برای تمیز کردن ساعت اپل خود استفاده کنند. البته برخی کاربران بدون توجه به این نکته از مواد شوینده برای انجام این کار استفاده می‌کنند؛ اما ما به شما توصیه می‌کنیم که از تهیه مواد شوینده خاص اجتناب کنید.

چرا اپل استفاده از مواد شوینده را مجاز نمی‌داند؟
ساعت اپل با مراقبت و دقت فوق‌العاده‌ای تولید می‌شود و با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته سعی دارد بهترین تجربه را به مشتریان خود ارایه دهد. همچنین اپل سعی کرده است تمام قابلیت‌های مفید دستگاه خود را حفظ کند تا تمام محفظه‌ها و اجزای خارجی همگی از آسیب در امان بمانند بنابراین هیچ‌گاه به شما توصیه نمی‌کند با مواد ساینده آن را تمیز کنید و به اصطلاح برق بیاندازید.

با توجه به این‌که احتمالا در حال حاضر ساعت اپل شما به‌شدت کثیف شده است، کافی است برای شروع یک دستمال میکروفایبر و کمی آب تهیه کنید. آب تازه و خالص به‌ویژه آب مقطر بهترین انتخاب شما برای تمیز کردن ساعت اپل است؛ چراکه آب‌های خالص دارای ترکیبات شیمیایی کمتری هستند (به غیر از H2O)، به‌طوری که آن‌ها احتمالا کمترین واکنش را با قطعات الکتریکی ساعت اپل شما خواهند داشت.

نکته: به هیچ عنوان در حالی که ساعت اپل به شارژر متصل است، آن را تمیز نکنید.

نحوه انجام کار:
ساعت اپل خود را خاموش کنید. پارچه میکروفایبر را با کمی آب نمناک کرده و آن را تمیز کنید. پس از این کار ساعت را با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید.

چگونگی تمیز کردن تاج دیجیتالی ساعت اپل
اگر تاج دیجیتالی ساعت‌تان به خاطر وجود آلودگی‌های فراوان به سختی حرکت می‌کند و یا چسبیده است باید هرچه زودتر آن را از این وضعیت خلاص کنید.

برای انجام این کار ساعت را خاموش کنید. شیر آب را باز کرده و دمای آن را چک کنید تا کمی گرم شود. سپس تاج دیجیتالی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در جریان آب نگه دارید.

تذکر: اگر از یک بند چرمی برای ساعت اپل خود استفاده می‌کنید بهتر است قبل از این‌که ساعت را زیر آب بگیرید، بند را جدا کنید. بندهای فلزی یا نایلونی انتخاب بهتری هستند.

در حالی‌که ساعت را زیر آب نگه داشته‌اید، تاج دیجیتالی آن را روشن کنید و فشار دهید. تا زمانی‌که آب در فضای بین بدنه ساعت و تاج دیجیتال در جریان است، سعی کنید تا هرگونه آلودگی را از آن پاک کنید. در نهایت ساعت اپل خود را با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید.

نحوه تمیز کردن بند ساعت اپل
همان‌طور که احتمالا تجربه کرده‌اید، بند ساعت با گذشت زمان و استفاده طولانی‌مدت کمی کثیف می‌شود، به خصوص اگر دارای منافذ زیادی باشد. بند اپل واچ نیز از این قضیه مستثنی نیست. اما اصلا جای نگرانی نیست چراکه شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، بندهای ساعت را به‌خوبی تمیز کنید.

اپل در تلاش برای محدود کردن آسیب و هرگونه پارگی و یا خسارت‌های اتفاقی، در پیشنهادات خود برای تمیز کردن بندهای ساعت، بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کند. در ادامه به توصیه‌های ارایه شده توسط این شرکت برای تمیز کردن بند ساعت می‌پردازیم:

برای تمیز کردن قسمت‌های چرمی بندها بهتر است از پارچه‌هایی استفاده کنید که خشن و زبر نیستند و در صورت لزوم از کمی آب نیز استفاده کنید. پس از این‌که کار تمام شد و قبل از اتصال مجدد آن به ساعت اپل، بهتر است بند را در مسیر جریان هوای باز قرار دهید تا در صورتی‌که خیس شده است، به‌طور کامل خشک شود.

تذکر: بهتر است بندهای چرمی را در معرض نور مستقیم خورشید و دما یا در رطوبت بالا قرار ندهید. همچنین آن‌ها را در آب خیس نکنید چراکه این نوع بندها در برابر آب مقاوم نیستند.

برای تمیز کردن سایر بندها و گیره‌ها می‌توانید از یک پارچه نرم و بدون پرز که کمی نم‌دار شده و در صورت نیاز مقداری آب استفاده کنید. مانند بندهای چرمی، قبل از اتصال مجدد آن‌ها به ساعت اپل، باید به‌طور کامل با یک پارچه بدون پرز خشک شوند.

وسایل موردنیاز برای تمیز کردن بندهای پلاستیکی:
برای تمیز کردن بندهای نایلونی ساعت اپل می‌توانید از وسایل زیر استفاده کنید: حوله‌های کاغذی، یک کاسه به همراه مقداری آب گرم، یک مسواک با موی نرم، صابون ملایم.

برای شروع باید کمی از صابون را در آب گرم حل کنید و سپس بند ساعت را در آب گرم بشویید و اجازه دهید کمی در ته کاسه قرار گیرد. زمانی‌که کاملا خیس خورد آن را از کاسه خارج کنید. سپس بند را روی حوله کاغذی قرار دهید و سطح آن را با استفاده از مسواک نرم و برس، مسواک بزنید.

این مراحل را برای قسمت‌هایی که به‌صورت کامل تمیز نشده‌اند، تکرار کنید. در نهایت، بند را با یک حوله کاغذی کاملا خشک کنید. برای این کار که ممکن است چند ساعت طول بکشد، بهتر است آن را در جریان هوای آزاد قرار دهید.

منبع: آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *