سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

دوربین نوا ۳ ای

ویژگی‌ های دوربین نوا ۳ ای و عملکرد آن

امروزه گوشی های هواوی جایگاه مهمی در میان محصولات میان‌ رده و پایین‌ رده‌ دارند و روز به روز بر قابلیت های آن ها نیز افزوده می شود. هوآوی یک شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر (شنژن) چین قرار دارد. هواوی به‌ عنوان یکی از شرکت‌ های مطرح چینی محصولات بالارده و جذابی را روانۀ بازارهای جهانی کرده است اما چینی‌ ها سعی دارند تا بیش از پیش سلطه‌ی خود بر بازار میان‌ رده و پایین‌ رده را تقویت کنند.

هواوی در سال ۲۰۱۸ نیز با اتخاذ استراتژی مشابهی، محصولات میان‌رده و پایین‌رده‌ی گوناگونی، نظیر Y7 پرایم، Y6 ،Y9 و نوا 3e، سعی دارد روند موفق خود را در کلاس گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی ادامه دهد. از بین دستگاه‌های یادشده، نوا ۳ ای یکی از محصولاتی است که به‌تازگی وارد بازار کشورمان شده و هواوی با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی مانند طراحی مدرن و زیبا، دوربین دوگانه و قیمت مناسب، حساب زیادی روی آن باز کرده است. بی‌شک یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های نوا ۳ ای، دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن است که به ادعای هواوی، تجربه‌ی عکاسی لذت‌بخشی را برای کاربر به‌ ارمغان می‌آورد. در این مقاله سعی داریم تا نگاهی به ویژگی‌های مختلف دوربین نوا ۳ ای و عملکرد آن در شرایط مختلف داشته باشیم.

نوا ۳ ای از دوربین دوگانه‌ای متشکل از دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که سنسور اصلی در پسِ لنزی با دیافراگم F2.2 و میدان دید واید ۷۸ درجه قرار دارد. در ماژول دوربین پشتی نوا ۳ ای، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری وظیفه‌ی ثبت تصویر را برعهده دارد؛ در حالی که سنسور ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و پس‌زمینه به‌کار می‌رود و به ثبت تصاویر با افکت بوکه کمک می‌کند. هواوی مدعی است فاصله‌ی کانونی معادل ۲۷ میلی‌متری دوربین دوگانه‌ی نوا ۳ ای به ثبت تصاویر واقع‌گرایانه‌تر کمک می‌کند.

محبوبیت عکاسی سلفی باعث شده است تا چینی‌ها محصول میان‌رده‌ی خود را به دوربینی با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و ابعاد پیکسل‌ ۱.۰ میکرومتری مجهز کند، این سنسور را لنزی با دیافراگم F2.0 و میدان دید واید ۷۸ درجه همراهی می‌کند، این لنز از نوع ۵ لایه‌ی پلاستیکی است حساسیت نور در حد مطلوبی باشد، ضمن اینکه فاصله‌ی کانونی معادل ۲۷ میلی‌متری آن، عمق میدان را بهبود می‌دهد و کیفیت تصاویر پرتره یا ماکرو را ارتقاء می‌دهد.

چینی‌ها مدعی هستند که نوا ۳ ای به مدد فناوری تجمیع نور ۴ به یک هواوی می‌تواند با ترکیب چهار پیکسل ۱.۰ میکرومتری و تبدیل آن‌ها به یک پیکسل ۲.۰ میکرومتری، تصاویری با کیفیت مطلوب را در محیط‌‌های کم‌نور ثبت کند؛ زیرا به‌لطف این فناوری، گیرنده‌های نور در نوا ۳ ای، چهار برابر بزرگتر هستند و سطح حساس به نور در آن ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، این موضوع باعث می‌شود تا روشنایی و نسبت سیگنال به نویز در محیط‌های تاریک بهبود پیدا کند. نوا ۳ ای برای ثبت تصاویر سلفی در محیط‌های تاریک از نمایشگر خود به‌عنوان فلش استفاده می‌کند، به ادعای هواوی، این فلش طیفی از ۱۱ دمای رنگی را برای متعادل‌سازی نور ارائه می‌دهد که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویر واضح‌ در شرایط نوری مختلف است.

نرم‌افزار دوربین Huawei Nova 3e تفاوت چندانی با میان‌رده‌های دیگر هواوی ندارد و باز هم شاهد سه صفحه‌ی اسلایدی در رابط دوربین هستیم، یکی از صفحات، منوی تنظیمات دوربین را در بر دارد، صفحه‌ی دوم و پیش‌فرض دوربین، محیط عکاسی را شامل می‌شود و در نهایت صفحه‌ی سوم امکان انتخاب حالت‌های عکاسی را فراهم می‌آورد. در این صفحه کاربر می‌تواند از بین حالت‌هایی مانند عکاسی خودکار، عکاسی پرو با امکان تغییر حالت سنجش نور، ایزو تا سقف ۳۲۰۰، سرعت شاتر، اکسپوژر، نوع فوکوس خودکار (فوکوس ممتد، فوکوس دستی و فوکوس تک‌شات) و وایت‌بالانس، فیلم‌برداری فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، فیلم‌برداری پرو با امکان تغییر حالت سنجش نور، اکسپوژر، نوع فوکوس خودکار و وایت‌بالانس، عکاسی در شب، پانارومای سه‌بعدی، استیکرهای واقعیت افزوده، تایم‌لپس و اسلوموشن VGA با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه، گزینه‌ی مورد انتظار خود را انتخاب کند. نکته‌ی قابل توجه دیگر، قابلیت ثبت عکس با فرمت RAW در حالت عکاسی پرو است.

یکی از موضوعاتی که هواوی پیرامون آن در نرم‌افزار دوربین نوا ۳ ای مانور می‌دهد، فیلتر زیباسازی چهره است. چینی‌ها مدعی هستند که الگوریتم‌ بهبودیافته‌ی این زیباسازی در نوا ۳ ای می‌تواند ضمن حفظ خطوط طبیعی صورت، چین و چروک را از بین ببرد، این الگوریتم بافت‌ها و جزئیات طبیعی پوست را نیز حفظ می‌کند. نوا ۳ ای از قابلیت زیباسازی سه‌بعدی چهره از طریق نگاشت ۹۶ نقطه از چهره‌ی سوژه نیز بهره می‌برد که به کمک آن کاربر می‌تواند در خطوط چهره‌ی خود تغییراتی ایجاد کند، اندازه‌ی چشمان خود را تغییر دهد، عرض صورت خود را تغییر دهد یا حتی سطح لب‌های خود را شفاف‌تر کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب نرم‌افزار دوربین Huawei Nova 3e، افکت‌های واقعیت افزوده و امکان تغییر پس‌زمینه در تصاویر است، کاربر می‌تواند پس‌زمینه‌ی عکس‌ها را با استفاده از تصاویر موجود در کتابخانه‌ی پیش‌فرض نوا ۳ ای یا حتی تصاویر دلخواه خود، تغییر دهد. افکت‌های AR نیز به کاربر اجازه می‌دهند تا ۱۶ استایل و شکلک مختلف را به تصاویر سلفی خود اضافه کنند.

نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه تصاویر دوربین هواوی نوا ۳ ای نمونه

در حالت کلی، نوا ۳ ای با وجود قرارگیری در کلاس گوشی‌های میان‌رده، قابلیت‌های عکاسی متنوعی را در اختیار کاربران به‌خصوص علاقه‌مندان به ثبت تصاویر سلفی قرار می‌دهد. همان‌طور که در بررسی نوا ۳ ای نیز اعلام کردیم، این گوشی در شرایط نوری مناسب، تصاویر مطلوبی را به‌لحاظ سطح جزئیات و رنگ‌ها ثبت می‌کند و شاید بتوان گستره‌ی دینامیکی متوسط را یکی از ضعف‌های آن قلمداد کرد. نوا ۳ ای در محیط‌های تاریک نیز عملکرد قابل قبولی دارد و نویز تصاویر را به‌خوبی کنترل می‌کند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *