سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

ساعت های هوشمند

بهترین ساعت های هوشمند سال 2018

ساعت هوشمند یک رایانۀ پوشیدنی است که بسیار شبیه ساعت مچی یا دیگر دستگاه های تشخیص زمان است. بسیاری از ساعت های هوشمند علاوه بر گفتن زمان، قابلیت بلوتوث دارند. این ساعت به طور فعال یک آداپتور بلوتوث بی سیم است که قادر به گسترش قابلیت های گوشی هوشمند است. در چنین مواردی کاربر می تواند از طریق ساعت به تماس های تلفنی خود پاسخ دهد، ایمیل ها و پیام های خود را چک کند، گزارش آب و هوا را بشنود، به موسیقی گوش دهد و … .

2018 سالی است که تصور می‌کردیم زمان خرید ماشین‌های پرنده و جت‌پک‌ها فرا می‌رسد. ما با این موضوع هنوز فاصله زیادی داریم و در عوض، امسال می‌توانیم ساعت های هوشمند را خریداری کنیم.

برخی از این محصولات طی سال‌های گذشته بسیار بهتر و کاربردی‌تر از قبل شده‌اند. در سوی دیگر، هنوز هم برخی ساعت‌ها محدودیت‌های بسیاری دارند که شاید بارزترین نمونه آن اپل واچ باشد. این گجت دوست‌داشتنی تنها با گوشی های آیفون سازگار است، اما طراحی زیبا و اکوسیستمی از نرم افزارهای غنی داشته و قابلیت‌های کاربردی آن می‌تواند هر کسی را برای خرید وسوسه کند. خوشبختانه دنیای اندروید هم یک نماینده بسیار خوب دارد و آن، محصولات سری “Gear” هستند.

Google Wear OS، پلتفرم امروزی ده‌ها ساعت هوشمند جذاب است که بسیاری از آنها توسط سازندگان مطرح در سراسر دنیا تولید می‌شوند. “Fossil Group” تعداد زیادی ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید ویر را توسعه داده و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز بر این قطار سوار هستند. خود گوگل نیز تلاش دارد با ارائه آپدیت‌ها جدید، پلتفرم Wear OS را احیا کند.

شاید وجود ساعت‌های متعدد در بازار، کمی انتخاب را سخت کرده باشد. به همین جهت، در ادامه به معرفی بهترین ساعت های هوشمند 2018 خواهیم پرداخت که همین حالا می‌توانید آنها را خریداری کنید.

اپل واچ سری 3
قیمت: از 330 دلار همراه با GPS / از 400 دلار با پشتیبانی از شبکه
لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 را با جدیدترین محصول اهالی کوپرتینو آغاز می‌کنیم. اپل واچ را می‌توان بهترین و موفق‌ترین ساعت هوشمند موجود در بازار در نظر گرفت. مدل جدید اپل واچ سری 3، اتصال شبکه مستقل را به ارمغان آورده است تا کاربران حتی بدون همراه داشتن موبایل خود قادر به برقراری تماس از طریق ساعت هوشمند باشند. این ویژگی تنها توسط اپراتورهای اصلی آمریکا و برخی اپراتورهای اصلی در دیگر کشورها پشتیبانی می‌شود و شما علاوه بر برنامه اقساطی خود برای ساعت، باید 10 دلار را نیز بابت این ویژگی پرداخت کنید.

به لطف پردازنده دو هسته‌ای جدیدتر و WatchOS 4، اپل واچ سری 3 حالا سرعت و قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به قبل دارد. به علاوه، کیفیت ساخت این محصول مثل نسل قبلی بالاست و در آن می‌توان مواردی همچون مقاومت در برابر آب، صفحه نمایش درخشان‌تر در مقایسه با دیگر محصولات و جی پی اس داخلی را پیدا کرد.

یکی از تغییرات قابل توجه در نسل جدید، تعهد اپل برای بهینه‌تر کردن و بهبود این پلتفرم است. با تمرکز مجدد روی سلامتی و تناسب اندام، ساعت هوشمند اپل را نمی‌توان گجتی ضروری تلقی کرد، اما هم‌چنان یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

سامسونگ گیر اس 3 کلاسیک و فرانتیر، گیر اس 2 و اس 2 کلاسیک
قیمت: 350 دلار برای ساعت های گیر S3
200 تا 250 دلار برای ساعت های گیر S2
دومین گزینه در بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 ، محصولات سری Gear سامسونگ هستند. ساعت‌های جدیدتر گیر اس 3 قوی‌تر، بزرگتر (با اندازه 46 میلی‌متر) و مردانه‌تر هستند، در حالی که گیر اس 2 و گیر اس 2 کلاسیک که سال 2015 شاهد عرضه آنها بودیم، هم‌چنان با قیمت پایین‌تر و اندازه کوچک‌تر 40 میلی‌متر تولید و عرضه می‌شوند.

بر خلاف گوشی های سامسونگ، ساعت های هوشمند این شرکت از پلتفرم اختصاصی تایزن بهره می‌برند. عملکرد این سیستم عامل روان است، اما در آن نمی‌توانید نرم افزار بسیار زیاد و ویژگی‌های متنوع را پیدا کنید (که البته شاید این موضوع برای یک ساعت چندان مهم نباشد). محصولات شرکت سامسونگ به خاطر مواردی همچون کیفیت ساخت بالا، طراحی مناسب، شارژدهی دو روزه و طول عمر بالای باتری، از بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 هستند.

ال جی واچ اسپورت و واچ استایل
قیمت: از 250 دلار
محصولات پیش رو، اولین ساعت های هوشمندی بودند که همراه با Android Wear 2.0 معرفی شدند. همان‌طور که از نام واچ استایل پیداست، این ساعت کمی رسمی‌تر بوده و روی بدنه ظریف و زیبای آن نمی‌توان هیچ‌کدام از جزئیات آزاردهنده ساعت‌های قدیمی‌تر را پیدا کرد. صفحه چرخان را می‌توان یکی از المان‌های کلیدی در ناوبری واچ استایل در نظر گرفت: شما می‌توانید آن را برای پیمایش در منوی ساعت بچرخانید و با فشردن آن نیز لانچر اپلیکیشن را باز کنید. به علاوه، فرا خواندن سریع گوگل اسیستنت با استفاده از این صفحه امکان‌پذیر است. کاربران می‌توانند این گجت زیبا را در سه رنگ مختلف رز گلد، تیتانیوم و نقره‌ای همراه با بندهای استاندارد 18 میلی‌متری که مناسب همه دست‌ها است، سفارش دهند.

در حالی که واچ استایل محصولی ظریف و باریک است، در سوی دیگر، واچ اسپورت با طراحی کاملا متفاوت را داریم: این ساعت بزرگ، ظاهری بی‌رحم داشته و می‌تواند روی دستان ورزشکاران جای گیرد. “LG Watch Sport” قوی‌ترین ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید ویر 2.0 است. بر خلاف واچ استایل، در این ساعت می‌توان جی پی اس و ردیاب ضربان قلب را با عملکرد و دقت بسیار خوب پیدا کرد. به این موارد باید NFC را نیز اضافه کرد تا انجام پرداخت های وایرلس امکان‌پذیر باشد.

سامسونگ گیر اسپورت
قیمت: از 300 دلار
گزینه بعدی در لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 باز هم از محصولات سامسونگ است. گیر اسپورت شباهت زیادی به گیر اس 3 دارد، اما کمی باریک‌تر و سبک‌تر بوده و فاقد برخی از امکانات آن است. با این حال، خریداران از قابلیت‌های آفلاین اسپاتیفای برخوردار شده و ضمن پرداخت پول کمتر می‌توانند نسبت به مقاومت آن در فشار 5 اتمسفر و استفاده در زیر آب اطمینان داشته باشند.

اگر شما نمی‌دانید که میان مدل گران‌تر گیر S3 و مدل اسپورت‌تر گیر Sport کدام انتخاب مناسب‌تری است، باید بدانید Gear S3 از 4G LTE پشتیبانی می‌کند. در نتیجه کاربران می‌توانند به صورت مستقل از آن استفاده کنند، در حالی که خریداران گیر اسپورت به موبایل خود هم نیاز خواهند داشت. از سوی دیگر باید وزن و قیمت پایین‌تر را به خاطر نبود ماژول LTE هم در نظر گرفت. هر دوی این ساعت های هوشمند به GPS داخلی با توانایی ردیابی دقیق فعالیت‌های ورزشی تجهیز شده‌اند.

ایسوس زن واچ 3
قیمت: از 250 یورو (305 دلار)
زن واچ 3 یک ساعت هوشمند شیک و دایره‌ای شکل است که البته در بازار کشور آمریکا به فروش نمی‌رسد. این محصول زیبا که از فولاد 316L ساخته شده، در سه رنگ “Gunmetal”، نقره‌ای و رز گلد ارائه می‌شود. در این ساعت ما می‌توانیم تلفیقی از زیبایی و درجه‌ای از استاندارد از مقاومت را ببینیم. به علاوه، ZenWatch 3 با ضخامت کمتر از 10 میلی‌متر در دسته باریک‌ترین و البته بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 موجود در بازار قرار می‌گیرد. در نهایت، چیپ Snapdragon 2100 مسئولیت مدیریت اطلاعات در این محصول خوش‌ساخت را بر عهده دارد.

هواوی واچ 2
قیمت: از 300 دلار
اولین ساعت هواوی، ظاهری شیک و طراحی بسیار زیبایی داشت و همین موارد سبب جذب افراد بسیاری زیادی شد. اما نسل جدید رویکردی متفاوت را در پیش گرفته و با ظاهر زمخت‌تر، قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌کند. هواوی واچ 2 از سیستم عامل اندروید ویر بهره می‌برد و در دو نسخه مختلف کلاسیک و اسپورت، به ترتیب با قیمت‌های 370 و 300 دلار به فروش می‌رسد.

بخش جلویی هر دوی این ساعت های هوشمند به جی پی اس و سنسور ضربان قلب تجهیز شده و ضمن شارژدهی دو روزه، 45 میلی‌متر اندازه دارند. به این موارد باید استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب را نیز باید اضافه کرد تا افرادی که هنگام شنا قصد استفاده از آن را دارند، نسبت به عملکرد ساعت خود مطمئن باشند.

گارمین ویوو اکتیو 3
قیمت: 300 دلار
ویوو اکتیو 3، یک جانشین بسیار خوب برای “Vivoactive HR” است که با حذف شکل جعبه‌ای، حالا طراحی دلپسندی داشته و با قابلیت‌هایی همچون مقاومت بسیار بهتر در برابر آب، پشتیبانی برای شنا و پشتیبانی از سیستم پرداخت وایرلس “Garmin Pay” به دست کاربران می‌رسد. “Garmin Pay” از مستر کارت، ویزا و دیگر کارت‌های اعتباری بانک‌های منتخب پشتیبانی می‌کند. ویوو اکتیو 3 به عنوان یکی از بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 ، از نمایشگر “Chrome” گارمین بهره می‌برد؛ یک صفحه نمایش کاملا رنگی که مطالعه محتوای آن زیر نور آفتاب امکان‌پذیر بوده و یک نمایشگر لمسی واقعی مشابه چیزی که در “Vivoactive HR” دیده بودیم.

گارمین حالا پروفایل‌های اسپورت و همین‌طور یک پروفایل مخصوص تمرینات استقامتی را برای گجت خود در نظر گرفته است تا Vivoactive 3 قادر به ردیابی ست‌های تمرینات و تکرار آنها باشد. در مجموع، 15 پروفایل برای انجام ورزش در محیط‌های داخلی و خارجی وجود دارد که تمرینات هوازی و یوگا از جمله آنها هستند. این ساعت هوشمند همراه با GPS داخلی توسعه پیدا کرده و از طریق قابلیت “Garmin Live Track”، می‌توان موقعیت زنده خود را با یک موبایل سازگار به اشتراک گذاشت.

فیت بیت آیونیک
قیمت: 300 دلار
فیت بیت آیونیک، اولین ساعت هوشمند این کمپانی است و اگرچه نمی‌توان آن را زیباترین ساعت موجود نامید، اما باتری قدرتمند آن با شارژدهی 4 روزه، بیشتر از محصولات مشابه دوام می‌آورد. فیت بیت Ionic به صورت کامل از اندروید و آی او اس پشتیبانی کرده (و با ویندوز یک‌پارچه می‌شود) و ضمن مقاومت در برابر آب، می‌تواند تمرینات را به صورت خودکار تشخیص دهد.

خود ساعت از آلومینیوم ساخته شده و از یک صفحه 42.6 میلی‌متری بهره می‌برد، اما حاشیه‌های آن کمی زیاد است و بسیار بزرگ‌تر از اندازه‌ای که دارد به نظر می‌رسد. به علاوه، آیونیک روی پلتفرم اختصاصی خود از اپلیکیشن ها نیز پشتیبانی می‌کند و فیت بیت می‌گوید افراد بااستعداد قبلی در Pebble را برای اپلیکیشن ها استخدام کرده است. این ساعت خوش‌ساخت، 300 دلار قیمت داشته و با بندهای قابل تعویض، در چند مدل مختلف اسپورت، چرمی و کلاسیک به فروش می‌رسد.

نسل دوم موتورولا موتو 360
قیمت: از 300 دلار
اگرچه حالا یک سال از عمر نسل دوم موتو 360 می‌گذرد، ولی به خاطر ظاهر شیک و طراحی بسیار خوب، هم‌چنان می‌توان آن را یکی از بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 در نظر گرفت. به علاوه، این ساعت در دو نسخه 46 میلی‌متری برای مردان و 42 میلی‌متری برای بانوان با بند کوچک‌تر و طراحی متفاوت، در دسترس خریداران است.

موتو 360 یکی از زیباترین و شیک‌ترین ساعت های هوشمند موجود است که کاربران می‌توانند ظاهر آن را از طریق “Moto Maker” شخصی‌سازی کنند. در ساخت بدنه اصلی ساعت از فلز محکم استفاده شده و علاقه‌مندان می‌توانند آن را بند چرمی و یا فلزی سفارش دهند. به علاوه، در این ساعت از “Android Wear” استفاده شده و کاربران به اکوسیستمی غنی از اپلیکیشن ها دسترسی خواهند داشت.

فیت بیت بلیز
قیمت: 200 دلار
فیت بیت با معرفی “Blaze”، گامی بزرگ در عبور از دنیای ردیاب های ورزشی و ورود به حوزه ساعت های هوشمند برداشته است. “Fitbit Blaze” با بهره‌گیری از نمایشگر لمسی رنگی، ردیاب ضربان قلب مداوم، تمرینات روی صفحه و جی پی اس داخلی، تنها یک ردیاب ورزشی ساده نیست و با اتصال به موبایل شما می‌تواند اطلاعاتی همچون تماس‌های دریافتی، پیام‌های کوتاه و رویدادهای تقویم را نمایش دهد. آیا این موارد، “Blaze” را به یک ساعت هوشمند تبدیل می‌کنند؟ خیر اگر صرفا به بررسی باتری بپردازیم: باتری این گجت جذاب با یک بار شارژ، تا 5 روز دوام می‌آورد. در نتیجه شما برای بررسی کیفیت خواب خود می‌توانید هنگام شب هم از آن استفاده کنید.

اسکاگن هاگن
قیمت: 200 دلار
کمپانی دانمارکی اسکاگن که عمدتا با توسعه و عرضه ساعت های مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود، یکی دیگر از بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 را با نام “Hagen” تولید کرده است که طراحی آن حتی طی چند سال آینده قدیمی نخواهد شد. این ساعت کلاسیک 200 دلاری علاوه بر شمارش گام‌های شما، با یک بار شارژدهی تا چند هفته دوام خواهد آورد. در واقع ارزش خرید این محصول در ازای قیمت آن بسیار بالاست.

با اندازه کمی بیشتر از 10 میلی‌متر، “Skagen Hagen” کمی ضخیم‌تر از ساعت‌های کلاسیک مشابه است. با این حال نیازی به نگرانی در رابطه با اندازه نیست چرا که این ساعت روی دست جلوه خاصی دارد. ما با یک ساعت 42 میلی‌متری رو به رو هستیم که در چندین نسخه مختلف با رنگ صفحه سفید یا تیره، به فروش می‌رسد و کاربران به راحتی می‌توانند بندهای آن را تعویض کنند.

نوکیا استیل | نوکیا استیل اچ آر
قیمت: 130 دلار / 180 دلار
محصولات سری “Steel” نوکیا، آخرین ساعت ها در لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 هستند که با بدنه گرد، ظاهر معمولی و عقربه‌های مکانیکی توسعه پیدا کرده‌اند. پساما قابلیت‌های هوشمند آنها کجاست؟ این ویزگی‌ها به شکلی هوشمندانه مخفی شده‌اند: در این ساعت از یک صفحه دیگر نیز استفاده شده که فعالیت شما در رسیدن به تعداد گام‌های هدف را اندازه‌گیری کرده و اپلیکیشن اختصاصی آن می‌تواند آمار مربوط به پیاده‌روی را در اختیارتان قرار دهد.

در حال حاضر دو مدل مختلف از این ساعت را می‌توانید انتخاب کنید: نسخه استاندارد نوکیا استیل با قیمت پایین‌تر و توانایی شمارش گام‌ها و نسخه گران‌تر استیل HR با توانایی مانیتور ضربان قلب.

منبع: وب سایت گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *