سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

پاوربانک‌

راه های تشخیص پاوربانک‌های برتر

پاور بانک یک دستگاه ذخیره انرژی است که تقریبا برای همه افرادی که گوشی هوشمند دارند یک وسیله ضروری است. تقریبا برای همه ما اتفاق افتاده است که در شرایط ضروری گوشی ما خاموش می شود و امکان دسترسی ما قطع می شود. پاور بانک این مشکل را حل کرده است و هر زمان و در هر کجا که باشیم می توانیم از آن استفاده کنیم. اگر قصد خرید آن را داشته باشید، با کلی اعداد مختلف، برندهای تازه وارد و قیمت های متنوع روبرو می شوید که کار را کمی سخت می کند. به خاطر همین بهتر است بدانید دقیقا باید به چه چیزی توجه کنید.

1. اندازه
همیشه موقع خرید، بعضی افراد به خاطر ظرفیت بیشتر سراغ مدل های بزرگ تر می روند. مدل هایی که در بیشتر مواقع فلسفه قابل حمل بودن این گجت را زیر سوال می برند. به علاوه مدل های کوچک ظرفیت کمی دارند و ممکن است نتوانند به نیاز شما پاسخ بدهند. اگر اهل مسافرت و مسیرهای طولانی هستید و مدت زمان زیادی به منبع برق دسترسی ندارید، مدل های بزرگ تر را بگیرید ولی در غیر این صورت حتما کوچک ترها را انتخاب کنید زیرا سریع شارژ شده و حتی در جیب شلوار جین شما به راحتی جای می گیرند.

2. ظرفیت
پاوربانک هایی تا ظرفیت 20 هزار میلی آمپر نیز در بازار موجودند ولی آیا این دلیلی بر بهتر بودن شان می شود؟ جواب خیر است. اول این که پاوربانکی با این ظرفیت نجومی، زمان زیادی برای شارژ شدن می گیرد و ممکن است به جایی برسید که یک روز در میان شارژ کرده و استفاده کنید. به علاوه تجربه ثابت کرده است برندهای جدید این حوزه به همان میزانی که می گویند ظرفیت ندارند و حداقل 20 درصد از عدد را دروغ می گویند. خلاصه پیشنهاد می شود از برندی معتبر، ظرفیت متوسطی را بگیرید.

3. آمپر
پاوربانک ها آمپرهای مختلفی از جمله 1، 2 و 5 آمپر دارند. تمام تبلت ها و بیشتر گوشی های جدید با ظرفیت بیش از سه هزار میلی آمپر نیازمند قدرت 2 آمپر به بالا هستند. یعنی اگر از مدل 1 آمپر برای شارژ این مدل ها استفاده کنید، ممکن است در چند روز آینده بتوانید شاهد عدد 100 درصد باشید!

4. چیپست
بعضی از مدل های پاوربانک دارای چیپست خاصی هستند که می تواند نوع شارژ شدن وسیله را با توجه به میزان باتری تعیین کند. یعنی فرضا وقتی گوشی خاموش است با آمپر کمتری شروع کرده و در ادامه به نهایت قدرت شارژ خود می رسد و وقتی به آخر کار رسید دوباره ولتاژ را کم می کند. این روش معمولا برای شارژرهای سریع استفاده می شود و توصیه می کنیم حتما به دنبال آن باشید.

5. باتری
در حقیقت هر شرکت باتری لیتیومی خاص خود را می زند که بتواند ظاهری متفاوت ایجاد کند. به خاطر همین بسیاری از این باتری ها استاندارد درست و حسابی ندارند. متاسفانه نمی توان شرکت سازنده باتری را به راحتی تشخیص داد و به همین دلیل حتما نظرات مردم را بخوانید. در ضمن باتری پاوربانک ها معمولا تا 500 بار شارژ به خوبی جوابگوست و بعد از آن ظرفیتش به تناوب کم می شود. پس سعی کنید خیلی هزینه زیادی روی پاوربانک نکنید زیرا به زودی باید عوض شود.

منبع: روزنامه هفت صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *