سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

ارز دیجیتال

نکاتی که باید درباره استخراج ارز دیجیتال بدانید

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که برای انتقال در اینترنت از رمزنگاری استفاده می کنند. این ارزها ابتدا در جنگ جهانی دوم برای انتقال پیام و فرمان های نظامی مورد استفاده قرار گرفتند. اولین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟
اگر ما به ازای هر مقاله و گزارشی که در مورد استخراج ارز دیجیتالی می بینیم، یک دلار دریافت می کردیم شک نکنید که در مدت کوتاهی پول هنگفتی به جیب می زدیم. این کار بسیار در میان مردم شناخته شده و تقریبا همه جا درباره آن صحبت می شود. تعدادی از مردم می دانند که استخراج ارز دیجیتال می تواند به منبع درآمدی برایشان تبدیل شود، اما هیچ نظر قطعی ای درباره آن ندارند. برای روشن شدن مسائل یک بار برای همیشه، ما در این مقاله درباره استخراج ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد- چه کاری چگونه انجام می شود و انواع مختلف استخراج کدامند. اطلاعات برای تمام معاملات ارز دیجیتال در بلوک های داده تعبیه شده است.

هر کدام از این بلوک ها با چندین نفر دیگر ارتباط برقرار می کنند و یک زنجیره بلوک یا «بلاک چین» ایجاد می کنند. برای بررسی معاملات، این بلوک ها باید در اسرع وقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. صادرکنندگان ارز دیجیتال به خوبی می دانند که آنها به تنهایی قدرت پردازش این حجم از اطلاعات و محاسبات را ندارند و اینجا همان جایی است که نام ماینرها یا استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به میان می آید. استخراج کنندگان سرمایه گذارانی هستند که سخت افزار، فضای کامپیوتری و زمان را برای مرتب سازی از طریق بلوک های داده اختصاص می دهند. هنگامی که معادن آنها بر حسب «هش»- پازل با فرمول ریاضی پیچیده ای شکل می گیرد که نه تنها به بررسی معاملات، بلکه ایجاد ارز جدید کمک می کند، آنها راه حل خود را به صادرکننده ارز ارائه می کنند. هنگامی که کار و هش آنها مورد تایید قرار می گیرد، استخراج کنندگان یک پاداش شامل تعداد معینی سکه دریافت می کنند. بخشی از هزینه های محاسبات مربوط به معاملات استخراج کنندگان نیز برای تایید در شبکه به استخراج کنندگان مربوط می شود، بنابراین یک سیستم دو لایه پاداش وجود دارد. این نوع استخراج و پاداش حاصل از آن یک سیستم «اثبات کار» نامیده می شود، اصطلاحی که خود گویای معنای خود است: شما کاری را انجام می دهید و برای آن پول می گیرید. اثبات کار توسط Litecoin و Bitcoin و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال استفاده می شود.

سیستم دیگری از استخراج به نام «اثبات سهام» نیز وجود دارد. برخلاف اثبات کار، این سیستم به صورت مستقل به کار نمی رود، بلکه در کنار سیستم اثبات کار است. اثبات مفهوم سهام، به این معنی است که سرمایه گذاران علاوه بر اثبات درآمد کاری از طریق استخراج ارز دیجیتال هم سود می برند، درواقع اثبات سهام مبلغی است که ماینر متناسب با مقدار ارز جاری در استخراج روی آن سرمایه گذاری کرده است. در حال حاضر، هر دو Peercoin و Novacoin شرایط استفاده اثبات کار/ اثبات ترکیب سهام را به صورت توام فراهم کرده اند. سرعت استخراج می تواند یک مسئله بسیار بزرگ باشد. این موضوع برای ارزهایی که از الگوریتم 256-SHA در استخراج استفاده می کنند، مانند بیت کوین و Peercoin-individual، می تواند حیاتی باشد زیرا الگوریتم و فرآیند هر دو نیاز به پردازشگر و مصرف انرژی بسیار بالا دارند. درواقع، بسیاری از استخراج کنندگانی که از استخراج 256-SHA استفاده می کنند، کامپیوترهای جداگانه و قدرتمندی را در اختیار دارند که تنها به این وظیفه اختصاص داده شده است، و نه هیچ چیز دیگری. از آنجا که این برای اکثر استخراج کنندگان ارز دیجیتال امکان پذیر نیست، استخرهای استخراج تشکیل شده است که چندین ماینر سیستم های کامپیوتری خود را برای انجام این فرآیند ترکیب می کنند. به عنوان یک مقابله 256-SHA، الگوریتم Scrypt یا رمزنگاری وجود دارد. Scrypt بسیار سریع تر و رایج است و زمان و انرژی کمتری را به خود اختصاص می دهد.

Litecoin و Novacoin از جمله ارزهای دیجیتال هستند که از Scrypt استفاده می کنند و تعداد بیشتری از استخراج کنندگان خود را در میان سرمایه گذاران ماین های کوچک ارز دیجیتال برگزیده اند. درآمد ارزی دیجیتال از طریق استخراج ساخته می شود؛ با این حال، این فرآیند اغلب می تواند زمان گیر و نسبتا کم بازگشت، به ویژه برای استخراج کنندگان تک نفره باشد. این قطعا طرح غنی و سریعی نیست و بهتر است آن را به صورت اشتراکی با چند نفر دیگر انجام دهید تا هم هزینه کمتری برای سخت افزار و مسائل جانبی صرف کنید و هم با اطمینان بیشتری به استخراج بپردازید.

10 نکته که باید درباره استخراج ارز دیجیتال بدانید
1. یک پایگاه داده خصوصی به نام کیف پول مجازی. این یک مکان محافظت شده با رمز است که درآمد شما و لیست گسترده معاملات را ذخیره می کند.

2. یک بسته نرم افزاری رایگان برای استخراج، که معمولا از cgminer و stratum تشکیل شده است.

3. عضویت در یک پلت فرم استخراج آنلاین، که اعضای آن طیف وسیعی از ماینرها هستند که کامپیوترهای خود را برای افزایش سودآوری و ثبات درآمد ترکیب می کنند.

4. عضویت در صرافی ارز آنلاین، جایی که شما می توانید سکه های مجازی خود را با پول نقد متداول مبادله کنید و بالعکس.

5. اینترنت پرسرعت قابل اعتماد تمام وقت. با کیفیت 2 مگابیت در هر ثانیه یا سریعتر.

6. محل نصب سخت افزار، در زیرزمین محل زندگی خود و یا فضای دیگری که خنک باشد.

7. یک کامپیوتر با طراحی سفارشی برای استخراج، بله، شما ممکن است از رایانه فعلی خود را برای شروع استفاده کنید، اما در حالی که سیستم های استخراج در زیرزمین در حال فعالیت هستند، نمی توانید از کامپیوتر استفاده کنید. یک کامپیوتر اختصاصی بسیار مناسب است. نکته: از لپ تاپ، کنسول بازی یا تبلت استفاده نکنید. این دستگاه ها به اندازه کافی برای تولید درآمد موثر نیستند.

8. واحد پردازش گرافیکی ATI (GPU) یا یک پردازنده تخصصی که تراشه استخراج ASIC نام دارد. هزینه هرکدام ممکن است از 90 دلار برای هر GPU یا تراشه ASICبرای ارائه خدمات حسابداری و کار استخراج بسیار کارآمد است.

9. فن خانه برای تولید هوای سرد در کامپیوتر استخراج شما. فرآیند استخراج گرمای قابل توجهی تولید می کند و خنک سازی سخت افزار برای موفقیت شما بسیار مهم است.

10. کنجکاوی شخصی. شما به اشتیاق قوی برای خواندن و یادگیری مداوم نیاز دارید، زیرا تغییرات فناوری به سرعت در حال انجام هستند و قاعدتا هر روز تکنیک های جدیدتری برای بهینه سازی نتایج استخراج ارز دیجیتال وجود خواهدداشت. موفق ترین استخراج کنندگان روزانه ساعت های صرف مطالعه بهترین راه ها برای تنظیم و بهبود عملکرد استخراج ارز دیجیتال می کنند.

منبع: روزنامه سازندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *