سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

گردشگری

تغییراتی که صنعت گردشگری را متحول خواهد کرد

افرادی که برای سرگرمی سفر می کنند، گردشگر نامیده می شوند و به اماکنی که مردم برای گردشگری به آن سفر می کنند، مقاصد گردشگری می گویند. دلایل زیادی برای تفریح وجود دارد:

بعضی از مردم برای یادگیری تاریخ و فرهنگ یک شهر یا کشور سفر می کنند، بعضی از مردم برای انجام فعالیت هایی که نمی توانند در خانه انجام دهند، سفر می کنند و برخی از مردم برای اینکه تغییر مناظر را مشاهده کنند سفر می کنند.

سال ۲۰۱۵ شاهد پیشرفت‌های فنّاوری متعددی در زمینه‌ سفر بود. برخی از مقاصد گردشگری دنیا اکنون جو دوستانه‌تری نسبت به گردشگران دارند و هواپیمایی‌ها نیز تلاش کرده‌اند تا امکانات آسایش و راحتی را برای مسافران فراهم کنند. در ادامه با چند نمونه از جالب‌ترین پیشرفت‌های فناوری در زمینه‌ سفر و گردشگری آشنا می‌شویم؛ پیشرفت‌هایی که بازار را رونق بخشیده‌اند یا به زودی وارد بازار می‌شوند، تغییراتی که صنعت گردشگری را در سال‌های آینده متحول خواهند کرد.

۱. با کلید اتاق هتل‌ها خداحافظی کنید
امروزه بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای مطرح در دنیا از جمله هتل هیلتون و هتل ماریوت درب اتاق‌های هتل را به نحوی به‌روزرسانی کرده‌اند که اکنون شما می‌توانید از گوشی هوشمند خود به عنوان کلید درب اتاق نیز استفاده کنید. مسافران به سادگی می‌توانند اپلیکیشنی را دانلود کنند و از آن برای کنترل درب اتاقی که به آن‌ها اختصاص داده شده، استفاده کنند. به همین سادگی دیگر نیازی به حمل اشیای اضافه ندارید و هرگز با مشکل گم کردن کلید اتاق مواجه نمی‌شوید.

۲. سفرهای جاده‌ای لذت‌بخش‌تری داشته باشید
طراحی ماشین‌های نسل آینده تقریباً به پایان رسیده است. شرکت‌هایی چون مرسدس بنز، بی ام و، تسلا و گوگل در تلاش برای تکمیل خودروهای بدون راننده (self-driving) هستند. در چند سال آینده امکاناتی چون ترمز، افزایش سرعت و هدایت فرمان اتوماتیک به برخی از مدل‌های منتخب افزوده می‌شود تا رانندگی دستی به خاطره‌ها بپیوندد. تصور کنید که سفر جاده‌ای شما وقتی مجبور نباشید برای رانندگی کردن کاری انجام دهید، چقدر لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

۳. هر جا می‌روید حیوانات خانگی خود را ببرید
یکی از حقایق ناراحت‌کننده این است که شما نمی‌توانید حیوان خانگی خود را همه‌جا با خود ببرید. گاهی مجبور می‌شوید که آن‌ها را چند روزی در خانه نگه‌دارید تا از سفر برگردید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوری از حیوان خانگی‌تان شما را ناراحت می‌کند، Petcube برای شما طراحی شده است. Petcube دوربین کوچکی است که با گوشی هوشمند شما در ارتباط است و هر جای دنیا که باشید تصویر زنده‌ای از فعالیت‌های حیوان خانگی‌تان به‌طور زنده برای شما به نمایش می‌گذارد. این دوربین اسپیکرهایی دارد که از طریق آن می‌توانید با حیوان خانگی خود ارتباط برقرار کنید حتی اگر در شهر نباشید.

۴. فضای لگ روم بیشتری در اختیار داشته باشید
زمانی که در اختیار داشتن لگ روم (فضای خالی جلوی پای مسافر) بیشتر برای مسافران هواپیما هزینه‌بر است، به نظر می‌رسد نیازی به فضای هد روم (فضای خالی بالای سر مسافر) وسیع‌تر نباشد. ضمن اینکه دیگر مسافران نباید نگران اندکی اضافه بار خود باشند. به همین دلیل است که شرکت بوئینگ از قابلیت جدیدی به نام Space Bins رونمایی کرده است که با ۵۰ درصد فضای بیشتر برای حمل و نگه‌داری کیف دستی‌ها طراحی شده است. مزیت دیگر این طراحی جدید این است که این فضا در دسترس‌تر است و برای آماده شدن برای پرواز بعدی‌تان مجبور نیستید حرکات آکروباتیک انجام دهید.

۵. کوبا، انتخاب دیگری پیش روی شما است
بعد از لغو تحریم‌ها علیه کوبا بعد از ۵۴ سال، دیگر نگران داستان‌هایی که از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایتان درباره‌ی کوبا و کمونیسم می‌شنیدید نباشید. اکنون کوبا به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا تبدیل شده است. این کشور مردمی مهمان‌نواز دارد و البته سفر به آنجا تقریباً ارزان‌تر از سفرهای دیگر تمام می‌شود. آمار جرم و جنایت نیز در کوبا، پایین است.

۶. نگران گم شدن چمدان‌های خود نباشید
اگر یک بار هنگام جابه‌جا کردن وسایل خود در فرودگاه آن‌ها را گم کرده باشید، درک می‌کنید که چقدر نگه‌داری از چمدان‌ها کار سختی خواهد بود. اما خوشبختانه امروزه شرکت‌های متعددی چمدان‌هایی با وسایل مخصوص ردیابی طراحی کرده‌اند که به شما کمک می‌کنند به سادگی آن‌ها را با استفاده از گوشی هوشمند خود ردیابی و دنبال کنید. به این ترتیب دیگر چمدان‌هایتان را گم نمی‌کنید.

۷. مترجم اختصاصی خود را همراه ببرید
با وجود اینکه گوگل ترنسلیت ابزار ترجمه‌ی گوگل هنوز در حال تکمیل شدن است و مشکلاتی مانند ترجمه‌ی اصطلاحات دارد اما باز هم در شرایطی که به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید به درد شما خواهد خورد. در سفر به یک کشور خارجی باید کلمات ضروری برای برقراری یک ارتباط ساده را بلد باشید. گوگل ترنسلیت با اینکه کامل نیست اما روز‌به‌روز بهتر می‌شود.

۸. نگران امنیت خانه‌های خود نباشید
زمانی که به سفر رفتید و دور دنیا را می‌گردید، باید خیالتان از امنیت منزلتان راحت باشد تا با فراغ بال بتوانید از سفر خود لذت ببرید. قفل‌های هوشمندی به بازار آمده‌اند که علاوه بر قفل کردن و باز کردن در، کلیدهای مجازی برای مهمانان نیز ایجاد می‌کنند و همچنین رفت و آمدها را زیر نظر می‌گیرند. همه‌ی این‌ها از طریق گوشی هوشمند شما قابل کنترل است.

۹. هرگز گم نمی‌شوید
گشت و گذار در یک شهر خارجی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن بهترین بخش از سفر است. اینکه بتوانید خودتان مسیری را انتخاب و دنبال کنید بسیار هیجان‌انگیز است اما احتمال دارد که گم شوید و نتوانید راه برگشت را پیدا کنید. با نقشه‌های آفلاین گوگل دیگر نگران گم شدن در خیابان‌های یک شهر غریب نباشید. این برنامه‌ی رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا نقشه‌ی شهرهای مختلف را دانلود کنید و حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید از آن استفاده کنید.

۱۰. سفر به بولیوی یکی دیگر از انتخاب‌های شما است
بولیوی یکی از زیباترین کشورهای آمریکای جنوبی از نظر جاذبه‌های طبیعی است. اما متأسفانه در چند سال گذشته این کشور دیدنی با مشکلات و بی ثباتی‌هایی روبه‌رو بوده است. خوشبختانه شرایط به حالت سابق برگشته و اکنون شما می‌توانید بولیوی را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید و از تماشای طبیعت شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

۱۱. شرکت SpaceX رویاهای کودکی شما را به واقعیت بدل می‌کند
ایلان ماسک (Elon Musk) بنیان‌گذار شرکت اسپیس ایکس در حال کار روی پروژه‌ای است که این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید در سفر آینده‌تان بر سطح ماه قدم بزنید. توافقنامه‌های میان ناسا و اسپیس اکس این شرکت را به هدفش یعنی تحقق بخشیدن به سفرهای فضایی نزدیک می‌کند.

۱۲. از شر سر و صدای مزاحم خلاص شوید
با وجود هدفون‌های جدید که در کنار طراحی زیبا عملکرد خوبی در کاهش نویز و سر و صدای اطراف دارند، دیگر همسفر شدن با بچه‌ای که دائم گریه می‌کند، ناخوشایند نخواهد بود.

۱۳. از پارک یلو استون (Yellowstone) دیدن کنید
اکنون بهترین زمان برای بازدید از یلو استون است. پروژه‌ی بازطراحی امکانات اقامتی این پارک ملی دیدنی به پایان رسیده است و ۵ لژ جدید نیز با هزینه‌ی ۷۰ میلیون دلار ساخته شده است. اکنون بهترین زمان برای تماشای آب‌فشان Old Faithful است.

۱۴. در شیلی به تماشای آسمان پرستاره بنشینید
شمال شیلی به دلیل داشتن آسمانی صاف بهترین مکان برای تماشای آسمان و ستاره‌ها است. در رصدخانه‌ها می‌توانید با تلسکوپ به تماشای پهنه‌ی بی‌کران آسمان بنشینید. متأسفانه این صنعت گردشگری روبه رشد زیبایی طبیعی این منطقه را با خطراتی مواجه کرده است. بنابراین ممکن است سفر به این منطقه و استفاده از این امکانات با محدودیت‌هایی روبه‌رو شود. پس تا دیر نشده خودتان را برای سفر به شیلی آماده کنید.

منبع: کجارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *