سلف اسمارت

سبک زندگی هوشمندانه

برند آنر

نگاهی به تاریخچه و اهداف برند آنر

آنر زیرشاخه شرکت هوآوی است که در سال ۲۰۱۴ متولد شد. این برند چینی گوشی هایی مقرون به صرفه می سازد و آنها را عموما از طریق وبسایت ها و در فضای آنلاین به مشتریانش ارائه می دهد. امروزه آنر به برندی بزرگ تبدیل شده است و با شرکت‌ هایی همچون سامسونگ رقابت می‌کند. شعار آنر for the brave است.

بسیاری از مردم، آنر را زیرشاخه اروپایی هوآوی می‌دانند. نمی‌توان این تعریف را به طور کلی رد کرد؛ اما باید دانست که محصولات آنر در حال حاضر در حدود 80 کشور در سرتاسر جهان به فروش می‌رسند و ایران هم یکی از این کشورها است. اما سوال اینجا است که با وجود فروش موفق محصولات هوآوی، چه نیازی به ثبت برند آنر بوده است؟

نامی جدید
هوآوی در ابتدای فعالیت خود تنها محصولات پایین و به زحمت میان‌رده تولید می‌کرد که کیفیت چندان جالبی هم نداشتند. این مسئله در کشورهایی مثل ایران باعث شده است که ذهنیت اکثر افراد نسبت به برند هوآوی چندان مناسب نباشد. حالا شما گلو پاره کن که این شرکت امروز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند است و نوآوری‌هایش حتی در برخی موارد گوی سبقت را از سامسونگ و اپل هم ربوده است؛ اما مردم تنها این یادشان است که فلان گوشی 200 هزار تومانی هوآوی زود خراب شده است.

حضور آنر در چنین بازارهایی یک ضرورت است. هوآوی و تمام مصرف کنندگان امروز هوآوی و آنر از کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات این شرکت‌ها مطلع هستند. کیفیت بالای این محصولات، خود بهترین تبلیغ برای شرکت سازنده است. اما از آنجا که ذهنیت سابق هنوز هم در بین مردم رایج است، شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند برندی جدید به ثبت برسانند. با این حساب، اگر هوآوی را یک رستوران قدیمی در یک محله بدانیم که مردم از کیفیتش راضی نبوده‌اند؛ آنر همان رستوران، با تابلوی «با مدیریت جدید» است.

تفاوت استراتژی فروش
از محصولات هوآوی و آنر می‌توان به عنوان نمادی برای تعریف عینی از عبارت «مقرون به صرفه» نام برد؛ با این وجود، ارزش خرید محصولات آنر در سطح جهانی حتی از محصولات هوآوی هم بیشتر است. عمده‌ترین دلیل این اتفاق، تفاوت استراتژی فروش این شرکت است. هوآوی، همانند سامسونگ، اپل و سایر شرکت‌های بزرگ دیگر، دارای فروشگاه‌های فیزیکی و نمایندگی‌های مختلفی در سطح جهان است. گرداندن و دایر کردن این نمایندگی‌ها به خودی خود شامل صرف هزینه است و این هزینه‌ها هم باید از جایی به حساب شرکت برگردانده شود. نتیجتا، قیمت محصولات اندکی افزایش پیدا می‌کند تا این هزینه‌ها جبران شوند.

اما آنر، همانند شیائومی یک بستر مبتنی بر فروش اینترنتی است. به این ترتیب، رسیدن محصول به دست مشتریان، برای سازنده آن هزینه کمتری در پی دارد و این مسئله هم باعث افزایش سود سازنده و هم باعث کاهش قیمت محصول نهایی و نفع خریدار می‌شود.

تفاوت در قشر هدف
در حالی که هوآوی برای عرضه محصولاتش عامه کاربران را مد نظر دارد، آنر به صورت تخصصی‌تری تمرکزش را بر روی قشر جوان گذاشته است. حاصل این فلسفه، محصولاتی زیبا و درخشان شده‌اند که در کنار قابلیت‌های فراوان و کیفیت ساخت بسیار بالا، قیمت بسیار مناسبی هم دارند که باعث افزایش محبوبیت محصولات این برند نزد جوانان شده است.

در ادامه به بررسی چند نمونه از این محصولات خواهیم پرداخت:
در اکثر راهنماهای خریدی که به مقوله خرید گوشی میانرده پرداخته بودیم، آنر 6X را هم به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها معرفی کرده بودیم. هرچند این گوشی دیگر به سختی در بازار پیدا می‌شود و قیمتش هم حسابی افزایش پیدا کرده است؛ اما تا همین چند ماه پیش ارزان‌ترین گوشی معتبر دارای دوربین دوگانه به حساب می‌آمد. باتری مناسب، پردازشگر قوی و کیفیت ساخت بالا، از سایر مزایای این گوشی مقرون به صرفه هستند.

گوشی آنر 7X نسل بعدی آنر 6X بود؛ اما به واقع هیچ شباهتی به آن نداشت. نمایشگر کشیده با نسبت طول به عرض تصویر 18 به 9 و کاهش حاشیه الفبای طراحی این گوشی را به پرچمداران شبیه کرده است. آنر 7X را می‌توان هم‌پای Mate 10 lite هوآوی دانست که کمی ظاهرش تغییر کرده و امکانات عکاسی سلفی آن هم کمتر شده است. این گوشی هم قبل از افزایش قیمت ارزهای خارجی و گرانی دیوانه‌ کننده بازار، ارزش خرید بسیار بالایی داشت؛ اما حتی حالا هم یکی از بهترین گزینه‌های میان‌رده به شمار می‌رود.

اگر آنر 7X به هر دلیل برایتان جذاب نبود یا داشتن دوربین سلفی دوگانه برایتان یک اولویت بود، می‌توانید سراغ آنر 9 لایت بروید. این گوشی زیبا و خوش‌ساخت با داشتن بدنه شبه شیشه‌ای، تراشه میان‌رده قدرتمند، دوربین دوگانه با امکانات نرم افزاری فراوان، باتری مناسب و طراحی مدرن خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی باشد که بودجه آن‌ها حدود 1.5 میلیون تومان است.

حدود یک سال است که هر کس از من برای خرید یک گوشی پرچمدار مشورت می‌خواهد، بی برو و برگرد Honor 9 را در کنار میت 10 و میت 10 پرو به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها او پیشنهاد می‌کنم. البته این گوشی خوش‌دست، به خاطر نمایشگر کوچکش نمی‌تواند محبوب همگان باشد و تازه حالا هم که دیگر گویا در بازار پیدا نمی‌شود. ایرادی ندارد. برای آنر 10 صبر کنید. هرچند احتمالا قیمت این گوشی خیلی بیشتر از آنر 9 باشد، اما با توجه به وضعیت بازار، خرید Honor 10 کاملا عاقلانه است.

هرچند آنر 10 نمی‌تواند به اندازه P20 Pro سر و صدا کند، اما قیمت پایین آن به عنوان یک پرچمدار، در کنار قدرت پردازش فوق‌العاده و دوربینی در حد و اندازه سایر پرچمداران، آن را به یک گزینه عالی برای خرید تبدیل می‌کند.

آنر در حال تغییر، گسترش و پیشرفت است. نباید فراموش کنیم که این شرکت دیگر این روزها خود را تنها محدود به تولید گوشی هوشمند نمی‌کند. حالا می‌توانید لپ‌تاپ، پوشیدنی‌های هوشمند و هندزفری و محصولاتی از این قبیل را هم با برند آنر پیدا کنید. جدا از این مسئله، بالغ شدن این شرکت در دستور کار روسای آن است. آنر حالا می‌خواهد خود را به عنوان برندی مستقل از هوآوی به دیگران بقبولاند. با این وجود، هنوز هم وقتی به سایت‌های معتبری مثل GSMArena سر می‌زنید، می‌بینید تمام گوشی‌های ساخت این شرکت در دسته بندی محصولات هوآوی قرار گرفته‌اند. باید دید دنیای فناوری چه زمانی آنر را به عنوان یک برند مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

منبع: مجله شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *